Ik ben de laatste tijd druk bezig om mij uit te schrijven bij verschillende nieuwsbrieven. Als je niet oppast, krijg je dagelijks enorm veel mailtjes met aanbiedingen, reclame en kortingscodes, dat is fijn als je iets wilt kopen, maar als je dat niet van plan bent, dan kun je het beter ook niet zien.
Sommige nieuwsbrieven bekijk ik niet eens en belanden gelijk in de virtuele prullenbak, maar anderen bekijk ik toch even en dan is de verleiding soms groot om even door te klikken naar de site, waar je er dan achter komt dat je eigenlijk nog wel wat spullen kunt gebruiken... nee dus!
Langzamerhand schrijf ik me dus bij steeds meer dingen uit, het enige wat ik lastig vind, is dat je soms een kortingscode mist. Zo kwamen we erachter dat we afgelopen maandag en dinsdag korting hadden kunnen krijgen bij een webwinkel waar we woensdag iets wilden bestellen, dat had dus mooi bijna €10 gescheeld, zonde!
In het vervolg speuren we dus internet af, voor een kortingscode voordat we bestellen en blijf ik ingeschreven bij nieuwsbrieven van winkels waar we af en toe of regelmatig iets bestellen, dan kunnen we ook niks meer missen.
En... vooruitdenken helpt natuurlijk ook! Als er dan een kortingscode langskomt, even bedenken of we iets nodig hebben op korte termijn, dan kunnen we er wel van profiteren.
Ontvang jij veel nieuwsbrieven?
Ja, maar alleen van winkels waar ik af en toe koop. En sommige gaan linea recta de digitale prullenbak in als ik op dat moment niets nodig heb.
BeantwoordenVerwijderenHet 'even kijken of we iets nodig hebben, en kunnen bedenken om maar een kortingscode te kunnen gebruiken' is een koopmoment vervroegen of zelfs forceren. Dat is precies wat ze willen bereiken... ;-)
Groetjes,
Tineke