zondag 27 september 2015

Ervaringen

Hoe minder belangrijk je spullen vindt, hoe meer waarde je gaat hechten aan ervaringen. Dat is in ieder geval hoe het bij ons is.

Verjaardagscadeautjes krijgen we nog wel, maar we vragen dingen die we echt willen hebben, geen cadeautjes die je ergens wegzet en nooit meer bekijkt. En we vragen dus ervaringen.... leuke dingen die we kunnen doen waar je leuke herinneringen aan overhoudt, veel belangrijker dan spullen ;)

Ik merk ook dat ik het persoonlijk inmiddels leuker vind om een ervaring te geven. Een etentje of een dagje weg, en vaak ga ik dan zelf mee, dat maakt het natuurlijk ook erg leuk ;)

Het nadeel vind ik wel dat sommige dingen vergeten worden, of je moet heel erg je best doen om het niet te vergeten. Onze ouders hebben nog steeds een dagje pretpark met ons tegoed, dat wilden ze graag en hebben we ze vorig jaar voor hun verjaardagen gegeven. Maar door de zwangerschap en nu de 2 baby's is het er nog niet van gekomen. Als het nog een mooie herfst wordt, doen we het nog dit jaar en anders wordt het gewoon volgend jaar, maar dat moeten we wel goed onthouden!

De oplossing is natuurlijk simpel. Gelijk een datum prikken of iets afspreken, maar dat kan dus gewoon niet altijd. Daarom heb ik inmiddels een lijstje in mijn telefoon staan met ervarings cadeaus die sommige mensen nog tegoed hebben, dus de komende tijd ga ik samen met anderen nog een aantal hele leuke en gezellige dingen doen, en daarna kun je terugkijken op een leuke dag/avond of zelfs weekend, ideaal!

Geef jij weleens ervaringen cadeau?

8 opmerkingen:

  1. Mijn schoonzusje vroeg laatst 'een leuke bon' voor haar verjaardag. In plaats van een cadeaubon van een of andere winkel koos ik voor een bioscoopbon. Dit vond ze geloof ik erg leuk.
    Maar ik hoef niet met haar mee hoor, zo close zijn we niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg van beste vriendin voor mijn verjaardag meestal een ladiesnight (bioscoop) cadeau. Heel leuk om te krijgen en voor haar om te geven. Ik geef ook regelmatig een bon weg voor een borrel of lunch. Dat bevalt me beter dan het zelf organiseren. Dat schiet er toch soms bij in of het duurt nog zo lang.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geef aan mensen, die me erg lief zijn, bijna altijd een ervaring cadeau. Ben net terug van een midweek Dresden met jongste ivm haar verjaardag. Met zus ga ik wandelen en lekker lunchen. Met beste vriendin naar een dansvoorstelling, met partner weekendje weg met museum bezoek. Aan mensen die verder van me af staan geef ik meestal bloemen of een boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga mijn vriend een weekend weg geven voor zijn verjaardag! Hij mag kiezen waar hij heen wil en ik ga gezellig met hem mee, zo hebben we er allebei wat aan. En spullen hebben we toch allemaal genoeg? Ervaringen zijn voor mij veel belangrijker dan spullen....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, zo had ik het nog niet bekeken. Top

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, en ook steeds vaker. Inderdaad bijvoorbeeld etentjes, maar ook wel eens een dagje sauna of iets. Ik ga niet altijd zelf mee, maar zorg er wel altijd voor dat de krijger niet alleen hoeft te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad een leuk cadeau, vind ik zelf ook heel leuk om te geven aan iemand of om zelf te krijgen.. Ik zit zelf met een probleem omtrent cadeautjes, daar heb ik toevallig vandaag ook iets over gepost.. het is namelijk zo dat ik en mijn man deel uitmaken van een vaste groep vrienden (13 mensen), vele jaren terug werd het zo afgesproken dat bij een verjaardag iedereen 10€ pp moest inleggen om dan samen een cadeau te kopen voor de jarige.. maar dat begint duur op te lopen... enige tips om de groep hierop aan te spreken?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat lijkt me erg lastig! Ik denk dat het handig is om het gewoon te bespreken, en gewoon eerlijk zijn dat het wel erg duur wordt. Als dat niet werkt, of er is geen gehoor naar, dan misschien proberen het bij elkaar te sparen met extra inkomsten? Euroclix, marktplaats verkopen etc...
    Samen besparen

    BeantwoordenVerwijderen