vrijdag 7 augustus 2015

Minder luiers...

Het is eindelijk zo ver, onze kleine man is officieel zindelijk! Dat betekend dat we geen drie, maar "gewoon" twee kinderen in de luiers hebben en dat scheelt ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat hij "best" laat is, hij is bijna 3,5. Maar dat komt ook zeker door onszelf. Vorig jaar in de zomer hebben we ook verschillende pogingen gedaan, maar toen raakte ik zwanger en kwam de welbekende zwangerschapsmisselijkheid weer flink om de hoek kijken en kon ik het potje legen er echt even niet bij hebben... ik kon het in ieder geval niet zonder gelijk op de wc te moeten blijven hangen zeg maar, bah! ;)

Daarna vorderde de zwangerschap en eind vorig jaar moest ik na een korte ziekenhuisopname volledige rust houden. Toen kregen we gelukkig veel hulp, maar ook toen hebben we het maar even gelaten, vlak daarna zouden de meisjes bijna geboren worden en vonden we het al zoveel verandering voor hem dat we dat ook maar even gelaten hebben.

Het klinkt bijna als allemaal smoesjes, maar het liep gewoon zo. Hij deed wel regelmatig iets op het potje, maar we deden hem net zo makkelijk weer een luier aan...

Sinds afgelopen weekend deden we hem geen luier meer aan en hij wilde zelfs s'nachts geen luier meer aan. Met een matrasbeschermer vond ik dat prima en op een paar ongelukjes na is het eigenlijk de hele week goed gegaan... ook bij het kdv ging hij gewoon naar de wc.

Ik kan dus nu officieel wel zeggen dat hij zindelijk is, de luiers liggen al een week onaangeraakt in de kast, en dan ook nog eens gelijk dag en nacht, ik ben super trots :)

7 opmerkingen:

  1. Zo heb ik dat ook bij ons zoontje gedaan hij is nu ook 3,5 ensinds enkele weken zindelijk. Zo fijn gelijk dag en nacht droog en geen gedoe met dagen oefenen en ongelukjes opdweilen. Best wel relaxed zo een zindelijkheidstraining. Gefeliciteerd voor je zoontje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. herkenbaar! zoontje is net 3 en heeft er zeker interesse in en dinsdag in t zwembad (lekker handig met een natte zwemluier.. maar uitdoen durfde ik m niet ivm poepen...en dat was maar goed ook) riep hij soms om de 5 minuten dat hij moest plassen.. dochter werd er gek van want zij heeft nog geen diploma dus ze moest elke x mee.. hij kan t dus erg goed.. maar ik durf niet door te zetten omdat we nog een midweek weggaan en veel dagjes weg.. hij heeft maar miniplasjes en moet dus letterlijk soms om de 5 minuten.. tja hoe doe je dat op vakantie of bij een dagje weg ?? dus t voelt idd als smoesje, maar heb serieus geen idee hoe ik dat zonder luier moet gaan doen :( en daarna zit ik met t zelfde probleem, dan gaat dochter natuurlijk weer naar school dus 4x per dag op en neer.. ooit moet hij t leren.. maar voor nu merk ik dat ik t niet durf los te laten ;) en die smoesjes even nodig heb... we hebben nog een jaar, hij is net 3, en weet dat hij t wel kan qua oefenen. (1 voordeel van zn kleine plasjes, als hij een ongelukje heeft, is t ook maar een klein plasje.. dus geen grote plas op de grond of de bank :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn oudste zoon (4j) is nu ongeveer een jaar overdag zindelijk, maar 's nachts wil het nog niet zo lukken. Dat laat ik maar zo voorlopig, ik ga me er niet druk om maken.
    De jongste van 2,5j heeft nog totaal geen interesse in potjes. Die gaat op handen en knieën onder de tafel zitten als ie moeten poepen.. gek joch :-) Maar ook daar ga ik me nog niet druk over maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Dat is toch altijd weer een hele fijne mijlpaal! En het scheelt in de kosten van de luiers natuurlijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk! Bijn mijn zoontje nu ruim 3,5 wil het maar niet lukken. Vorig jaar is hij echt 2 maanden zindelijk geweest, maar had daarna een enorme terugval waardoor ik na 6x nieuwe kleding per dag, toch maar weer de luier heb aangedaan. Zodra onze verbouwing erop zit ga ik een nieuwe poging wagen.

    BeantwoordenVerwijderen