donderdag 6 augustus 2015

Restaurant actie en de boodschappen....


Ik schreef er al eerder over, de AH heeft momenteel een leuke restaurantactie. Je kunt sparen voor een gratis 3 gangen menu als je samen gaat eten. Aangezien wij maandelijks samen uit eten gaan, doe ik nu onze boodschappen bij de AH en spaar ik lekker mee. 

Het bevalt ons prima om onze boodschappen hier te doen. De AH heeft nogal een duur imago, maar dat vind ik zelf onwijs meevallen. Met het basic merk ben je soms nog goedkoper uit dan onze "oude" supermarkt. Het enige nadeel is dat we alsnog dingen bij onze oude supermarkt halen omdat we daaraan gewend zijn. Denk bijvoorbeeld aan melkpoeder voor de meisjes, deze is daar het goedkoopst en het is hun eigen merk, dus die is niet ergens anders verkrijgbaar. 

We geven nog steeds rond de €50,- per week aan boodschappen uit. Ik krijg vaak vragen hoe dit nou kan, maar het kan bij ons in ieder geval echt! We zijn nu wel op het punt dat daar geen luiers bijzitten, die reken ik inmiddels apart, dus we geven iets meer uit dan begin dit jaar. De melkpoeder zit er vaak wel bij. Met goed plannen en weinig vlees eten redden we het prima. 

Omdat je bij sommige producten extra zegels krijgt, gaat het sparen redelijk snel. Ik koop natuurlijk alleen de producten die we anders ook zouden gebruiken en heb inmiddels al bijna 3 spaarkaarten vol. De actie loopt volgens mij nog tot het eind van deze maand, dus ik denk dat ik 3 of 4 kaarten vol kan sparen. Je kunt de kaarten nog inleveren bij verschillende restaurants tot 31 Januari 2016, dus dat gaat ons wel lukken! Omdat wij elke maand samen uit eten gaan, scheelt dit uiteindelijk toch best veel geld. Dit soort acties helpt ons om kleine beetjes te besparen en het lijkt mij inmiddels duidelijk dat vele kleine beetjes uiteindelijk veel geld is! Als ik kijk naar onze spaarrekening blijkt dat maar weer helemaal waar te zijn ;) 

Welke kleine besparingen doe jij, waarvan anderen ze misschien niet nodig vinden? Ik ben vandaag heel benieuwd naar die kleine besparingen die uiteindelijk veel opleveren... :) 

Like Samen Besparen op facebook en mis geen artikel meer... *klik*

3 opmerkingen:

  1. Ik kom niet veel bij AH omdat ik een Lidl en een streeksuper vlakbij huis heb. Maar wat je schrijft is waar: dat duur zijn van AH valt best mee. Als je slim boodschappen doet kun je prima alles bij AH kopen.
    Ik kom er zo'n 1x per maand voor vokorenpenne, diepvrieszakjes (basic), wijn en eventueel interessante bonusaanbiedingen.
    Tips heb ik niet voor je. Ik denk niet dat ik iets weet waar je zelf nog niet aan gedacht hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welke supermarkt ga je voor de voeding?

    Ik weet niet beter dan dat AH huismerk hetzelfde is als Etos huismerk en Jumbo hetzelfde als kruidvat... Wij wisselden met die laatste 2 en de bestanddelen kwamen inderdaad precies overeen..

    Groet, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop bij de deen het merk Bonbebe, ik heb nog nergens anders "dezelfde" gevonden en deze is het goedkoopst.

      Samen besparen

      Verwijderen