donderdag 27 augustus 2015

Huishoudelijk hulp

In mijn eerdere berichtje deze week vertelde ik dat ik erover twijfelde om hulp in de huishouding te zoeken. Het is hier wel schoon, maar opgeruimd niet echt, het is ook echt iets wat erbij inschiet momenteel, we houden het voor het oog schoon zeg maar, maar dat kan natuurlijk niet altijd zo blijven.

Ik ken zelf een aantal betrouwbare hulpen, dus daar wil ik eerst eens informeren. Het is vaak lastig om bij ze aan de beurt te komen, dus dat zegt wel dat ze erg goed en gewild zijn.

Ik hoorde ook over helpling, een service waar je zelf een huishoudelijk hulp kunt boeken. Ze zijn niet duur en dat lijkt mij ook wel wat. Wat ik vooral een voordeel vind is dat je ook iemand kunt boeken eens in de zoveel tijd, ik weet nog niet zeker of ik elke week of om de week iemand nodig heb, want met kleine kinderen kun je de ene week bijna niks doen en de week erna loopt het allemaal prima.

Het nadeel lijkt mij dat je dus iemand in huis krijgt die je niet kent. Ik werk zelf thuis, dus ik zal er sowieso bij zijn, maar het lijkt me lastig om elke keer iemand anders over de vloer te hebben, je moet iemand ook kunnen vertrouwen en vertrouwen moet over het algemeen groeien.

Als iemand ervaring heeft met helpling hoor ik het graag, ik ben erg benieuwd! :)

Ik heb het inhuren van een huishoudelijk hulp voornamelijk voor mij uitgeschoven omdat ik veel hulp heb van familie en vrienden, en ik een beetje bang ben dat ik heel erg wen aan deze luxe ;) Het is toch wel de bedoeling om het uiteindelijk weer helemaal zelf te doen als de meisjes ook groter worden. En als het opruim project afgesloten is, moet het allemaal ook goed bij te houden zijn! Maar ik denk dat ik daar nog wel een paar maanden mee bezig ben... Het lijk me in ieder geval heerlijk, dus we zoeken nog even de ideale oplossing!

6 opmerkingen:

  1. Het klinkt een beetje strijdig met elkaar wel schoon maar niet opgeruimd.
    Ik werk zelf als hhhulp , en daar zit juist de clou.opruimen zal je echt zelf moeten doen, schoonmaken kan dan de hulp.
    Opruimenis iets wat een ander niet voor je kan doe. War moet wat? Wat kan weg? Is ook wel iets waar ik tegen aan loop ik leg dan alles op een hoop zodat ik de rest kan schoonmaken . Maar ja als ik dan de deur achter me dicht trek heb ik een onbevredigend gevoel omdat ik het dan toch niet echt opgeruimd vindt,

    Lang verhaal geworden
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt als een bus , ik werk in de schoonmaak en dan wel niet bij mensen prive ,maar bij bedrijven, en daar lopen we dus ook tegen problemen aan als er niet opgeruimd is, want hoe moet je goed schoonmaken als mensen hun rommel niet opruimen, nu kun je zeggen dat de schoonmaakster dat ook moet doen, maar daar moet je dan wel tijd voor hebben en het is vaak de bedoeling dat je schoonmaakster niet te veel mag kosten. schoonmaken kun je nu eenmaal alleen maar als het opgeruimd is of dit nu op een bedrijf of bij iemand thuis is.

      Verwijderen
  2. Ik ben het helemaal met arcab... eens, het moet al opgeruimd zijn voor de hulp komt, anders kan die niet voldoende overal bij.

    Ik heb veel hhhulpen gehad de laatste 20 jaar. Ook via een bureau, maar daar was ik niet zo tevreden over, vaak kwamen ze veel later dan afgesproken, spraken vrijwel geen nederlands , op zich vind ik dat geen probleem met handen en voeten kom je een heel end maar er moet toch wel enige communicatie kunnen zijn of iemand die ervaring heeft en vaak vond ik ze onwillig. Ook kwam het voor dat degene die zou komen een ander familielid of stuurde 2 kinderen.
    Ook 10 jaar via thuiszorg en daar wel erg tevreden mee geweest.

    Maar vooraf opruimen is essentieel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het ook met jullie eens, ik heb zelfs zelf ook als hulp gewerkt en als het niet opgeruimd is, dan kun je weinig.
      Ik bedoelde meer dat het lastig is om het hier opgeruimd te houden met 3 kleine kinderen. Ik ruik natuurlijk wel regelmatig op, maar een grote opruimactie is niet overbodig en daar wil ik mee aan de slag gaan. Dus ik twijfel vooral of het handig is om nu al een hulp te zoeken

      Samen besparen

      Verwijderen
  3. helpling lijkt me handig idd voor af en toe, maar als t vaker is lijkt het me erg lastig.. afwachten of diegene wel doet wat jij wil.. alles uitleggen en hierdoor duurt het juist langer.. mijn hulp weet na 1x uitleggen wat ikw il (ze is nu 4x geweest, ben zo blij met haar! ) doet niet alles zoals ik het doe ;) (ik ben erg van de vaste plekken merk ik en zij zet mandjes gerust andersom terug bijv :p maar t is schoon dus mij hoor je absoluut niet klagen! meer als een puntje dat ik mezelf beter leer kennen :p) en juist door de hulp die wekelijks komt, ruim ik meer op, heb ik nu ook meer tijd voor (nu met rare weken, een overlijden, schoonmoeder een zware operatie, midweek op vakantie geweest nog niet..) ik denk niet meer elk vrij moment dat ik iets moet schoonmaken en dan hap snap door de week wat dingen, in t weekend de grote dingen ten koste van tijd met mn eigen kinderen... juist omdat ik ook vanuit huis werk, moet er dagelijks al zoveel gebeuren dat de wekelijkse dingen altijd in het weekend moesten. zo zonde! die wekelijkse dingen doet de hulp nu en als er in okt nog een kindje in de opvang start voor 40 u wil ik haar nog een uur langer als het kan.. dan zijn er meer financiele middelen en heb ik minder tijd, dus erg fijn dan. ben er echt zo blij mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. t is trouwens ook een enorm verschil of het opgeruimd is dat je kan schoonmaken, of compleet uitgezocht en enkel de spullen over die je in huis wil hebben.. hier puilen de kasten ook uit en zijn er te veel spullen, maar de slaapkamer die ze moet doen die week en beneden etc is t wel netjes zodat ze kan schoonmaken. in de kasten en bergruimtes hoeft zij niet te zijn dus maakt t niet uit dat het eigenlijk te vol staat, maar juist omdat ik nu een hulp heb, heb ik soms tijd om echt te gaan ruimen.. ;) ideaal :D

      Verwijderen