zondag 12 juli 2015

Digitaal....

Ik merk steeds vaker dat het loont om dingen digitaal te doen. Er wordt steeds minder in de fysieke winkels gekocht en de winkelstraten raken toch steeds leger.

Ik kom zelf niet zo bijzonder vaak op het winkelcentrum, vroeger kon ik dagenlang shoppen, maar inmiddels heb ik daar toch niet echt tijd meer voor. Daarnaast heb ik ook niet echt dingen nodig, dus dan ga je al minder vaak winkelen.

De boodschappen doe ik wel in een fysieke winkel, maar de luiers en billendoekjes bestel ik via internet en die worden gewoon gratis thuisbezorgd.

Laatst had ik een staatslot gekocht als cadeautje voor man, maar ik kwam er later achter dat als ik dat via Euroclix had gedaan, ik er weer punten voor had gekregen. Dat zijn een beetje de dingen waardoor je merkt dat bedrijven ook steeds liever hebben dat je dingen via internet aanschaft.

Ik vind het helemaal niet prettig om in een winkelcentrum te lopen waar de helft van de winkels leegstaat, maar ik vind het, zeker met kleine kinderen, ideaal om dingen via internet te bestellen en gewoon thuis te laten bezorgen.

Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst zal gaan. Ik persoonlijk denk dat we straks iets kunnen bestellen en dat we dat dan bijv. binnen een uur thuisbezorgd krijgen. Er is inmiddels al een webshop waar je iets kunt bestellen en je dat dan dezelfde dag kunt ophalen bij een supermarkt.... aan de ene kant gekkenwerk, aan de andere kant ideaal!

Koop jij ook steeds meer online?

Like Samen Besparen op facebook! klik

(De wekelijkse blog met foto's vind je voortaan op de dinsdag!)

5 opmerkingen:

  1. Zelf koop ik ook steeds meer online.

    En bij een warenhuis kun je een bestelling plaatsen en later ophalen. Ik ga met de trein naar mijn werk, dus het is handig dat ik mijn bestelling dan bij dat warenhuis op het station kan ophalen.

    Bij een Zweeds woonwarenhuis bestel ik ook af en toe iets online. Ideaal, ik heb geen auto, en de bezorgkosten zijn goedkoper dan de reiskosten en het scheelt gesjouw in de bus en trein.

    Ik besef dat ik soms maandenlang niet in de stad kom. Als ik weer een keer in de stad ben, vind ik het weer heel gezellig. En ik wil ook weer naar de markt.

    Het enige nadeel van online bestellen is dat ik weleens lang op een pakje heb moeten wachten. Mensen hier in de flat hadden het pakje voor mij aangenomen maar waren heel weinig thuis.

    Over het algemeen gaat het goed, fijn dat buren een bestelling aannemen als ik niet thuis ben, en als het weer een keer lang duurt dan doe ik een vriendelijk briefje in de bus van wanneer zijn jullie thuis.

    Soms denk ik weleens om mijn boodschappen ook online te gaan bestellen, maar ik vind het zelf leuk om naar de supermarkt te gaan. Misschien ga ik toch een keertje online bestellen, als ik omvangrijke en zware boodschappen heb.

    Chantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop ook vrij veel online. Behalve de goedkope dingen, want soms zijn de verzendkosten hoger dan de prijs van een product ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop ook vrij veel online, het is toch vaak goedkoper en makkelijker. Als ik het overigens in de fysieke winkel goedkoper kan kopen, dan doe ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook een online shopper! Lekker makkelijk en ik heb een hekel aan shoppen in de stad! Wel let ik altijd op de verzendkosten. En of iets ergens anders niet goedkoper is.

    Mijn zwager bestelde laatst een kentekenplaat, die dezelfde middag al bezorgd werd! Het gebeurt dus echt al!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles wat ik in mijn eigen woonplaats kan krijgen koop ik daar ook. De middenstand heeft het al moeilijk genoeg. Dat er steeds minder leeg komen te staan kunnen we alleen voorkomen door de middenstand te steunen. Zij werken er hard genoeg voor

    BeantwoordenVerwijderen