vrijdag 12 juni 2015

Eindstand

Ik ben nu 10 weken bezig geweest met de verkoopchallenge, en de teller is bij mij geëindigd (blijven steken) op €197,50

De laatste 2 weken heb ik helaas toch niks meer verkocht. Ik heb wel wat advertenties geplaatst, maar minder dan ik wilde, ik had er gewoon te weinig tijd voor.

Al met al ben ik zeker blij met het resultaat. Ik heb tot nu toe dit jaar voor € 697,50 verkocht aan tweedehands spullen. Een mooi extraatje! Ik ben van plan om het ook de rest van het jaar bij te houden om eens te kijken hoeveel ik in een jaar bij kan verdienen.

Het verkopen ging hand in hand met opruimen. Vooral de schuur is een stuk leger en in huis zijn verschillende kamers al een stuk leger. De komende tijd ga ik eens kijken of ik de rest goed uit kan zoeken. Zonder tijdsdruk, maar wel dingen wegdoen. Bereid jullie voor op een aantal voor en na foto's ;)
Daarnaast verheug ik me er een klein beetje op dat er straks heel wat babyspul weg kan. Dat ruimt lekker op en brengt wellicht ook een leuk extraatje op.

Mijn ervaring met de verkoopchallenge blijft toch dat ik via de facebookgroep veel meer en makkelijker verkocht dan via marktplaats. Het is minder anoniem en daardoor komen de meeste mensen hun afspraak of bod wel na, dat is bij marktplaats helaas wel anders.

Ik ben benieuwd waar jullie op zijn geëindigd na 10 weken, laat het me weten in de reacties! :)


6 opmerkingen:

  1. Je totaalbedrag vind ik heel hoog. Goed gedaan zeg. Dat is mij echt nooit gelukt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, ik heb zojuist ook een blogje geschreven dat ik stop! Ik heb ruim 100 euro verdient, wat voor mij al veel was! Jij hebt het helemaal super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben de laatste paar weken niet meer actief bezig geweest met de challenge, en heb dan ook erg weinig verkocht. Deze week toevallig nog vrij veel, 8 dingen waar ik totaal ongeveer 30 euro mee verdient heb. Het totaal van de tien weken zal ongeveer 50 euro zijn, ik heb het niet precies bijgehouden.
    Ik herken het wel, dat verkopen via marktplaats niet meer zo snel gaat als vroeger. Ik heb nog niet veel gedaan via facebook hoeken, maar ik denk dat ik dat maar eens wat meer ga doen nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien een tip voor het kwijtraken van dingen die te klein zijn voor op Mp of waarvan de verzendkosten te hoog zijn.
    In mijn woonplaats is oo Fb een ruilpagina. Je mag hier alleen symbolisch ruilen dus niet naar waarde. Ik had bv nog een mandje vol gloeilampen in de kast staan. Die heb ik op de ruilpagina geplaatst (foto erbij) met de mededeling: allemaal tegelijk ruilen voor een pak koffie (van een bepaald merk). Mensen kunnen dan reageren door "interesse" onder de foto te plaatsen, en als je niet de 1e bent zent je "reserve".
    Ik neem dan contact op met de 1e belangstellende en we maken een afspraak voor de ruil. En dan komt het :)
    Het geld wat ik anders kwijt was geweest voor een pak koffie, doe ik nu op de spaarrekening bij het geld van eerd verkochte spullen. Ik heb het dus geruild, maar toch een beetje "verkocht".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer dat jij ook al stopt :( Vond het juist altijd zo motiverend om te weten dat er ook anderen mee bezig waren! Zelf heb ik voor zo'n €70 verkocht :) En binnenkort komt iemand een jurkje ophalen, dan zit ik op €90 :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed bezig! Ik had mezelf 10 weken gegeven en die zijn nu voorbij. Maar ik stop niet helemaal hoor ;) ik ga lekker door met opruimen en verkopen en geef af en toe een update, maar geen wekelijkse update meer.

      Verwijderen