donderdag 16 april 2015

Vraag maar raak... de antwoorden!

Afgelopen zaterdag hebben jullie je vragen aan mij kunnen stellen, en er zaten hele leuke tussen! :) Bedankt allemaal! Vandaag geef ik antwoord!

Nicole vroeg of er meer tweelingen in de familie voorkwamen; 

Toevallig wel! Mijn moeder is 1 van een tweeling en zij heeft zelf geen tweelingen gehad (qua erfelijkheid slaat het vaak een generatie over heb ik begrepen) dus ik wist dat wij een grotere kans hadden.
Het grappige is wel dat mijn gynaecoloog vertelde dat dit geldt voor twee-eiige tweelingen en die van ons is een-eeig, dus toch niet erfelijk!

Hetiszoalshetis vroeg wat ik naast mijn gezin het belangrijkste vind in het leven;

Dat vind ik een hele moeilijke vraag eigenlijk! Ik vind mijn gezin inderdaad het aller belangrijkste, maar daarnaast zijn er nog veel meer belangrijke dingen. Zoals familie, gezondheid, vrienden :)

Gewoon Vlijtig vroeg hoe ik blogs klaarzette en in welke regio ik woon;

Blogs zet je klaar door een nieuw bericht te typen en dan op "schema" te klikken. (aan de rechterkant) daar kun je een datum en tijd kiezen.

Ik woon in Almere, maar sinds kort hebben we de verhuiskriebels... dat is echt pas sinds een week ofzo, dus er is nog niks zeker, maar wie weet...

Jose en Susan vroegen waar ik de tijd vandaan haal om te bloggen en hoe ik alles combineer;
Ik blog vooral als man thuis is (2 dagen per week) en de kleine momenten als onze kleine man s'middags wilt slapen en dan toevallig de meisjes ook slapen (komt wel weinig voor!)
Daarnaast blog ik weleens s'avonds of zelfs s'nachts... omdat ik toch elke dag een bericht wil plaatsen ;) En ik blog dus ook vaak vooruit, dat scheelt enorm!

Combineren van alles vind ik best wel lastig. De meisjes hebben nu (7 weken oud) nog helemaal geen ritme en het komt zoals het komt. Na de geboorte van onze kleine man en daarna was ik nogal van het plannen en soms een enorm stresskip, maar nu de meisjes geboren zijn ben ik de rust zelve. Ik zie wel hoe de dag loopt en hoewel ik wel dingen in mijn hoofd heb die ik wil doen, plan ik ze niet in, zodat ik ook niet gestrest raak als het niet lukt. Hierdoor blijf ik rustig en doe ik 1 ding tegelijk, waardoor ik in de praktijk eigenlijk ook nog best veel aan het huishouden kan doen ;)

Jose vroeg ook nog naar de reacties op straat over onze meisjes;
Ik merk inderdaad dat veel mensen een tweeling heel bijzonder vinden! Tijdens de zwangerschap al waren mensen heel geïnteresseerd als ze wisten dat ik een tweeling kreeg. Helaas hebben we nog niet zoveel mooie dagen gehad, dus ik heb nog niet heel veel met ze gewandeld, maar als we wandelen of boodschappen gaan doen, zijn er heel veel mensen die even in de wagen gluren... daarnaast kijken ook veel mensen naar onze wagen, onze wagen is niet een standaard tweelingwagen (twee naast elkaar of achter elkaar) maar de meisjes zitten een soort van boven elkaar... (dat klinkt vast heel duidelijk....) maar ik zie mensen altijd kijken en zeggen van; he, hoe zit dat nou? Oww.... kijk nou, het zijn twee kindjes! :)

Ik hoop dat ik alle vragen goed beantwoord heb ;) Mocht je nog vragen hebben, ik zal binnenkort nog een keer een "vraag maar raak" bericht plaatsen. Ik vond het erg leuk!

Like Samen Besparen op facebook! *klik*


3 opmerkingen: