maandag 2 februari 2015

Zelf oplossen...

We zijn de laatste weken druk bezig geweest om nog allerlei klusjes aan te pakken, het is even handig om sommige dingen geregeld te hebben voordat de meisjes komen, vooral omdat we daarna natuurlijk gewoon veel minder tijd hebben.

Met al die klusjes geven we ook veel meer uit. We hebben niet veel babyspullen gekocht, maar hadden toch een extra bedje en nog wat andere dingetjes nodig. Verder hebben we natuurlijk alles wel, en anders is het zo bijgekocht. Vorige keer had ik heel veel gekocht, maar ik heb veel dingen ook nauwelijks gebruikt, dus dat doen we mooi niet meer. We hebben nog 2 dingen te kopen en dan zijn we er wat dat betreft klaar voor ;)

De extra klusjes die we gedaan hebben zijn;
* De katten naar de dierenarts, voor de jaarlijkse prik en controle
* Auto een kleine beurt

Deze dingen kosten wel wat extra natuurlijk, maar dat zouden we ook kwijt zijn als er geen kleintjes bij zouden komen, want het moet gewoon gebeuren. Daarnaast zijn we (en vooral mijn moeder!) druk bezig geweest met klusjes in huis, waarbij we ook nog eens geld bespaard hebben.

* We hebben in de woonkamer gordijnen met panelen en door de katten en onze kleine man zagen ze er niet echt meer mooi uit. In plaats van naar de winkel te rennen (uh waggelen ;) en nieuwe te kopen, zijn ze nu gewassen en laten we ze in ieder geval hangen tot de meisjes wat groter zijn.

* In onze slaapkamer hebben we vloerbedekking, in een lichte kleur... geen idee waarom we dat toen hebben uitgekozen, want elke vlek is heel erg goed te zien :( We hadden eigenlijk al besloten om een tapijtreiniger te huren, totdat ik op internet las dat de meeste vlekken er met een beetje azijn ook uitgaan. En inderdaad... het tapijt ziet er nu weer tiptop uit!

* De babywas heeft mijn moeder voor haar rekening genomen, omdat mijn oma dat toen ook voor haar deed, dus dat is ook allemaal klaar! (bedankt mam, voor al je hulp!)

Zo blijkt maar weer, dat je met even extra nadenken of zoeken op internet niet meteen naar de winkel hoeft of dingen hoeft te huren, even logisch nadenken bespaard al snel weer een paar tientjes.

Wat is jou beste besparing geweest door gewoon even te zoeken of het zelf op te lossen?

Like Samen Besparen op Facebook!  *klik*

1 opmerking:

  1. mijn beste besparing heb ik gedaan door eerst wel geld uit te geven, ik kocht 2 jaar geleden met mijn vakantiegeld een stoomreiniger te kopen. daarmee kan ik mijn vloeren en ramen reinigen zonder schoonmaakmiddelen. verder kan ik er mijn gordijnen mee schoonmaken zonder ze van hun plek te halen , mijn bank reinigen en mijn matrassen en dekbedden. kleding stomen zonder dat ik ze weg moet brengen en daarna een dure rekening.mijn badkamer en keuken reinigen zonder schoonmaakmiddelen en veel sneller dan voor heen. mijn diepvries snel ontdooien en ijsvrij maken. bovendien zijn alle klusjes ook sneller en makkelijker dus doe je ze ook vaker . wat de reiniger kostte heb ik allang terugverdiend.

    BeantwoordenVerwijderen