woensdag 7 januari 2015

Weekmenu en boodschappen week 1

Deze week gaan we weer beginnen om de voorraden eens op te maken. Ik probeer al maanden de vriezer een beetje leger te krijgen, maar dat lukt niet echt, aangezien we ook vaak aanbiedingen meenemen... dat schiet natuurlijk niet op. Ik wil hem binnenkort nog een keer ontdooien, dus dan wil ik in ieder geval dat het vlees uit de vriezer op is. De rest kan wel even goed koud blijven in de koelkast, maar met vlees durf ik dat niet aan. Dit is dus echt even prioriteit de komende weken ;)

Deze week hebben we dus best wat restjes op het menu staat;
Maandag 5 Januari;
Restje Westernhap,
familie had zaterdag voor ons gekookt en we konden er nog een keer van eten, lekker makkelijk!

Dinsdag 6 Januari;
zuurkoolschotel met uit, paprika en spek

Woensdag 7 Januari;
Restje zuurkoolschotel

Donderdag 8 Januari;
Winterpeen met aardappels en feta uit de oven

Vrijdag 9 Januari;
Man eet op zijn werk, ik eet met kleine man bij mijn ouders

Zaterdag 10 Januari;
Tomatensoep met een broodje, soep is uit de vriezer

Zondag 11 Januari;
Restje Chinees uit de vriezer

Vorige week hebben we een keer bij mijn ouders gegeten (oudjaarsdag) en mijn zus kwam zaterdag voor ons koken, dat is nu zo fijn! We proberen het zo te plannen dat ik weinig hoef te koken, maar dat komt natuurlijk niet altijd zo uit... als iemand dan even belt en zegt dat ze eraan komt om te koken, is dat echt heerlijk!

We hadden vorige week ook echt weinig boodschappen nodig;
Plus; weekboodschappen; € 18,18
Chinees; afhaal € 38,-
Oliebollen en appelbeignets voor oudjaarsavond; € 16,50

Totaal; € 74,68 maar dat zat dus vooral in anders eten dan normaal ;)

2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een makkelijke, maar ook heel smakelijke week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat probleem met de vriezer leegmaken heb ik ook. Als er een goede aanbieding is is het zo zonde daar dan geen gebruik van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen