maandag 12 januari 2015

Feest of niet?!

Nu het einde van de zwangerschap toch wel nadert (ik zei al dat 30 weken een stuk verder klinkt dan 29 weken) ;) ;) zijn we druk bezig om de laatste dingen te regelen.
We hebben inmiddels bijna alles wat we nodig hebben, dat komt helemaal goed.... maar dan zijn er nog meer dingen om over na te denken;

* Geboortekaartjes;
Bij onze kleine man hadden we een heel leuk kaartje, al zeg ik het nu zelf! Maar die kaartjes zijn flink aan de prijs! Toch vinden we het een leuk aandenken voor later en daarbij zetten we nu gewoon 2 kinderen op 1 kaartje (kijk... dat is pas besparen) ;)
We hebben besloten om in ieder geval minder kaartjes te versturen dan vorige keer en daarnaast hebben we de postzegels nog even in 2014 gekocht, omdat de prijs vanaf 1 Januari hoger werd.

* Kraambezoek / feest;
Vorige keer hebben we eindeloos veel kraambezoek gehad en hoe leuk en gezellig dat ook is, het kost heel veel vrije tijd als gezin samen. Daarom besloten we een tijdje terug dat een kraamfeest deze keer wel handig zou zijn... gewoon iedereen in 1 keer op bezoek en verder vooral genieten van ons gezin. Helaas lopen we hiermee ook ergens tegenaan... Als we het namelijk thuis organiseren kunnen we niet zoveel mensen uitnodigen als we van plan zijn en kost het natuurlijk enorm veel tijd. Ik weet eerlijk gezegd niet of mijn hoofd daar dan naar staat. En als iedereen tegelijk komt; kun je ook bijna niemand echt spreken.

Toen bedachten we om het buitenshuis te doen en te laten organiseren, maar dat kost toch een hoop geld! Nou vind ik een feestje wel leuk, maar dat wordt dan ook een beetje overdreven. We denken nog even verder hoe we dat in gaan delen. Misschien toch iedereen gewoon voor kraambezoek uitnodigen, maar ook onze grenzen aangeven en niet wekenlang elke dag kraambezoek. Eerst maar eens duidelijk krijgen hoeveel kaartjes we gaan versturen.

Zo zie je maar... de laatste dingen regelen is nog erg lastig. Maar het komt allemaal vanzelf goed hoor! Dat weet ik gelukkig ook uit ervaring!

Like Samen Besparen op facebook, je bent van harte welkom! *klik*



9 opmerkingen:

  1. Ik heb de geboortekaartjes van onze kinderen zelf gemaakt,ik heb ook 10 weken op bed moeten liggen.Wij hebben kleine stoffen drie hoekjes gemaakt en die als luier om het kaartje gevouwen.Ik praat over 34 jaar terug,toen werden uit kosten besparing zelf kaartjes gemaakt.Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ik zette altijd op het kaartje: kraambezoek welkom tijdens de kraamdagen, of op het kraamfeest en dan een datum ongeveer 6 weken na de geboorte. Veel bezoek kwam tijdens de kraamdagen, als ik er toch voor in mijn bed zat en kraamhulp had. De rest konden we prima thuis ontvangen na die 6 weken, als je weer aardig in je ritme bent.

    Groetjes, Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben bij onze kinderen de kaartjes ook zelf gemaakt, op de computer en toen naar een copy-shop en ietsje dikker papier uitgezocht. En mijn ervaring is dat, hoe meer kinderen je krijgt hoe minder kraam visite je krijgt. Gr Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je de visite thuis wilt ontvangen. Ik heb gewoon door bv. 3 dagen per week een streep gezet. Die dagen waren voor ons gezin. En inderdaad de ervaring leert dat de tweede keer er een stuk minder mensen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo hebben wij het ook gedaan.
      3 dagen zeker geen visite plannen.
      De ene week kreeg iig de zaterdag een kruis en de andere week de zondag.
      En idd bij een tweede komt er een stuk minder kraambezoek.
      Ik zou zelf niet zo gauw voor een feest kiezen.ik vind dat te onpersoonlijk op een of andre manier

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tips! Ik hoor inderdaad om mij heen dat er bij een tweede minder kraambezoek komt. Ik denk dat we het gewoon bij kraambezoek houden, en dan zelf goed de regie zien te houden mbt afspraken maken!

      Verwijderen
  5. Kun je geen kraamfeest in de zomer, in je eigen tuin, houden?
    yasr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zomer vind ik helaas een beetje te ver weg, dan zijn de meisjes al rond de 6 maanden en ik weet uit ervaring dat de meesten toch eerder willen komen. Daarnaast kan het in de zomer ook minder goed weer zijn en dan staan we alsnog allemaal op een kleine ruimte binnen. :(

      Verwijderen
  6. Misschien is het een idee om de doopmeter/dooppeter een feestje te laten organiseren?

    BeantwoordenVerwijderen