zondag 28 december 2014

Geen televisie abonnement meer, en nu?!

Sinds begin deze maand hebben we geen televisieabonnement meer. Inmiddels zijn alle kastjes teruggestuurd en besparen we hiermee ruim €40,- per maand. De besparing zou €50,- zijn, maar we hebben nu een abonnement op Netflix erbij genomen, aangezien ik veel tijd in bed en op de bank doorbreng, bevalt dat nu heel goed. Ik kan mij voorstellen dat we er straks minder tot geen tijd meer voor hebben, maar dan is het ook zo opgezegd ;)

We hebben nu dus alleen nog internet en ik heb de vaste telefoon en het televisieabonnement nog geen moment gemist! Wij keken sowieso de meeste programma's via uitzending gemist of een app, en dat doen we nu nog steeds. Daarnaast hebben we dus Netflix en besparen we naast geld eigenlijk ook heel veel tijd waarbij de televisie maar nutteloos aanstond.

Daarnaast kwam ik erachter dat de mediabox van de tv wel 16 watt per uur gebruikt (als hij uitstaat!!) Als je hem helemaal niet gebruikt is dat ruim €32 per jaar, maar je hebt hem natuurlijk niet het hele jaar uitstaan, dus het verbruik is vaak nog hoger en duurder. €32 per jaar is in principe een klein bedrag, maar wel weer mooi dat we dat kastje ook niet meer hebben staan, het scheelt toch weer....

Al met al bevalt het ons erg goed, we hebben niet het idee dat we iets missen en krijgen hiermee ook sowieso veel minder reclames te zien, want waarom die op televisie toch altijd minstens 10 minuten moeten duren, weet ik echt niet! Bij een programma van een uur heb je al snel minstens 20 minuten reclame, idioot eigenlijk.

Heb jij een uitgebreid televisieabonnement? En zou je zonder kunnen?

8 opmerkingen:

  1. Ik kan makkelijker zonder televisie dan zonder internet. We hebben een jaar of drie geen tv gehad. Ik vond dat eerst prima totdat onze zoons het huis uit gingen en ik het wel heel stil vond. Nu hebben we dus weer een tv. En ook weer twee zoons want die zijn ondertussen weer thuis komen wonen :-) Wel heel gezellig om met zijn allen een film te kijken.
    Voorlopig blijft de tv hier staan, maar als we veel moeten bezuinigen gaat ie er uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mediabox kost inderdaad stroom, en hij kan niet uit, alleen op standby. Dat is de reden dat ik een aan/uit schakelaar voor tv en mediabox ertussen heb gezet. Uit is dan ook écht uit. Het opstarten van de mediabox duurt hooguit twee minuten...dus dat is best te doen. Voor jongelui misschien wat minder ;) maar ik kijk toch bewust tv,zet hem pas aan als ik wat wil kijken...en dan dus twee minuten eerder.
    Overigens neemt hij wel op als ik aangegeven heb iets te willen opnemen en de mediabox uitzet. Dus ook daarvoor hoeft hij niet aan te blijven.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al 1,5 jaar geen tv abonnement. Ik heb alleen een digitenne-kastje. Daarmee kijk ik gratis naar nl 1, 2 en 3. Voor mij is dat voldoende. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vaste telefoon weg doen is hier nog wel een probleem, want ik heb nog 3 hoogbejaarde ouders en een schoonmoeder, voor wie de vaste telefoon een van hun weinige lifelines is. Tv mis ik echt niet, ik kijk nooit. Maar nu staat de top 2000 aan, die zou ik dan via internet moeten beluisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb al een jaar of drie geen tv meer en geen moment gemist, zeker al die reclames niet. ;)
    Gisteren ook internet en vaste telefoon opgezegd. Ik heb in huis toegang tot wifispots, dus ga eerst kijken of ik het daarmee kan redden. Zo niet dan neem ik een abonnement van 2 tientjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een schotel en dat kost 17,95 per maand. Kabel of andere dingen hebben ze hier niet, dus dit is de enige optie. Die 17,95 is voor het voordeligste abonnement.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier hebben we vanaf januari geen digitale televisie meer, wel digitenne van kpn, maar dat kost maar 5,- maand, en kreeg ik bijna vier jaar geleden bij mijn abonnement van internet en vaste telefoon.
    Digitaal had ik er bij genomen omdat iemand een belofte had gedaan en niet is nagekomen (lang verhaal, ga ik niemand mee lastig vallen) en een spijt gehad... wil je niet weten, en nu bewust gekozen om deze er uit te doen, ik ga nu 45,- betalen inplaats van bijna elke maand 75,- en dat gaat mooi elke maand op de spaar.

    Dus ik geef groot gelijk om op te geven en iets te nemen wat per maand opgezegd kan worden ;)

    Fijne jaarwisseling alvast

    groetjes,
    Maartje Blogt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hier digitenne, dat kost me 12,50 per maand. Zonder kan wel, maar ik zou het wel heel erg missen. Ik heb geen vaste telefoon, alleen een prepaid mobiel.

    BeantwoordenVerwijderen