donderdag 27 november 2014

Boodschappenpakket, weekmenu en erwtensoep

Op mijn berichtje over het boodschappenpakket kreeg ik verschillende reacties. De meesten van jullie zouden niet zo snel "overstappen" naar een andere supermarkt, ik vind het ook wel even wennen... Je moet weer overal zoeken in de winkel, maar tot nu toe zijn de prijzen vergelijkbaar. Vooral omdat wij veel budgetmerken kopen, en die heb je in elke supermarkt. Het ene product is iets duurder en het andere is iets goedkoper, uiteindelijk kom je dan op hetzelfde neer.

Wij doen goedkoop boodschappen, en ik weet niet zeker of we het gaan redden om zo'n boodschappenpakket bijeen te sparen, maar ik heb even gerekend dat het wel moet lukken.
Je hebt 65 zegels nodig, die je ontvangt bij €10,- aan boodschappen. Je moet dus voor €650,- boodschappen doen, een flink bedrag vind ik! Je hebt 12 weken om te sparen, je moet dus gemiddeld €55,- per week uitgeven en dat doen wij niet.
Ik ben er nu vanuit gegaan dat we tijdens de feestdagen wellicht wat duurdere boodschappen halen en je krijgt extra zegels bij bepaalde aanbiedingen, dat zijn dan wel A-merken, maar voor sommige producten gebruiken we nog steeds A-merken en dan kunnen we bij een goede aanbieding wel inslaan. We gaan het zien.

Gisteren maakte ik voor het eerst in mijn leven Erwtensoep. Helaas kwam het uiteindelijk niet echt uit om het lang op het gas te laten staan, dus ik zette de pan in bed, net zoals ik altijd bij het stoofvlees doen, maar helaas was de soep uiteindelijk niet helemaal goed, hij had nog wel een uurtje mogen pruttelen ;) Hij smaakte best goed hoor, dus ik ga het zeker nog een keer maken, ik heb in ieder geval weer iets geleerd....

Dan nog even ons weekmenu, ik eet zelf deze week 2 keer buiten de deur (in een restaurant) Dat gebeurd niet vaak en vind ik best wel luxe... ik hou enorm van buiten de deur lunchen, koffie drinken of eten ;) Maar door de kosten komt het niet vaak voor. Ik ga ervan genieten!

Maandag 24 November;
Aardappels met broccoli en een worstje
(onze kleine man is gek op broccoli, dus volgende keer moet ik een grotere kopen, hij was heel snel op!)

Dinsdag 25 November;
Pasta met gegrilde groenten

Woensdag 26 November;
De ietwat rare Erwtensoep ;)

Donderdag 27 November;
Ik eet buiten de deur met een vriendin, man en kleine man eten nog een keer Erwtensoep

Vrijdag 28 November;
Aardappels met wortel en feta uit de oven

Zaterdag 29 November;
Ik eet buiten de deur met mijn zus, man en kleine man eten bij mijn ouders

Zondag 30 November;
Restjes
De vriezer ligt nog vol met nasi, boerenkool, soep etc. We kunnen uitkiezen waar we zin in hebben....


10 opmerkingen:

  1. Heb je een FB groep ik de regio? Daar worden ook regelmatig zegels aangeboden/gevraagd/geruild.
    Ik geef zegels altijd aan iemand anders in de winkel want kom er zelf toch nooit aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zondag maakte ik erwtensoep in de hooikist, ging echt super en de soep is heerlijk geworden. Ik heb het maar 2 keer 5 minuten laten koken en de rest vd tijd in de hooikist. Misschien is gewoon in het bed toch net wat minder warm??? Geen idee hoor eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook! Ik dacht echt dat het prima zou lukken, maar dat was dus niet helemaal zo... hij was gelukkig wel lekker ;)

      Verwijderen
  3. Wat doe je precies met wortels en feta in de oven? Lijkt me lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snijd aardappels en winterpeen in stukjes. Doe er wat olie over en dan op bakpapier in de oven op 200 graden. Na 45 min. (af en toe omscheppen) feta eroverheen verkruimelen en nog 10-15 minuten in de oven. Is echt super makkelijk en heel lekker! Laat je weten als je het uitprobeert? (zou ik leuk vinden!)

      Verwijderen
  4. Wat zit er in jouw gratis boodschappenpakket? Mijn ervaring is dat het vaak producten zijn die ik niet gebruik (zakjes en pakjes etc). En de tip van facebook is ook handig. Zet tegen het eind van een actie erop dat je nog zegels nodig hebt en ze komen je van alle kanten waarschijnlijk tegemoet.

    Dien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is inderdaad een goede tip. Ik vond het wel een leuk pakket, wel wat pakjes en zakjes, maar ook wasmiddel en vaatwasblokjes... die kunnen we altijd wel gebruiken ;)

      Verwijderen
  5. Hier houden we ook van erwtensoep. Daar begin ik dan meestal uiterlijk halverwege de middag al mee. Het komt wel eens voor dat er toch te weinig tijd is en de erwten nog half erwt zijn ipv soep. Dan gooi ik de erwten, voordat de groenten er bij gaan, in de blender dan lijkt het net soep ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook bezig aan het sparen voor het boodschappenpakket
    en ik moet ook gemiddeld nu 50 euro neertellen in die 12 weken
    afgelopen week was de eerste keer en heb ik ariel 3 pakken ingeslagen
    de 3e is gratis en extra 3 zegels.
    ik koop nu wel bijna voor de hele week groente-fruit-en vlees.
    We gaan op woensdagavond heen dus volgende week woensdag gaan we weer.
    Ik deed nooit voor de hele week boodschappen maar nu wel
    Is veel goedkoper dan elke dag naar de winkel gaan.
    Laat je het even weten als het gelukt is daar ben ik benieuwd naar.
    En moet je nog met de auto reizen of is de plus bij jullie in de stad of dorp?

    BeantwoordenVerwijderen