maandag 6 oktober 2014

Autoverzekering

Vandaag een gastblog van Linda Canter… Een enthousiaste lezer van mijn blog! 

Besparen op je autoverzekering

Als je een auto hebt is de kans groot dat je hem hebt verzekerd toen je hem kocht en er daarna nooit meer naar hebt gekeken. Als je wilt besparen, is het slim om je autoverzekering eens onder de loep te nemen. Stel dat de auto nieuw was toen je hem kocht. De kans is groot dat hij dan all-risk verzekerd is. Een verstandige keuze, maar de vraag is of je je tien jaar oude auto nog steeds all-risk wilt verzekeren. Waarschijnlijk niet. Feit is dat een all-risk verzekering voor je auto veel duurder is dan een eenvoudige WA-verzekering.

Iets wat kan bijdragen aan een lagere premie is je auto onderhouden. Door je auto goed te onderhouden is de kans groot dat hij minder vaak kapot zal raken en gerepareerd moet worden. Het oliepeil controleren, koelvloeistof bijvullen, ruitenwissers vervangen en de auto wassen kan je allemaal zelf doen. Ook een goede bandenspanning is belangrijk. Je autobanden kan je eenvoudig oppompen bij een benzinestation.

Ook van invloed op de premie van je autoverzekering is het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgebouwd. Heb je altijd een auto gehad die op jouw naam staat en geen beroep gedaan op de verzekering, dan kan je al aardig wat jaren hebben opgebouwd. Als je overstapt naar een andere verzekeraar neem je deze schadevrije jaren gewoon mee.


Voordat je overstapt is het natuurlijk verstandig om verschillende verzekeringen met elkaar te vergelijken. Bij UnitedConsumers kan je je eigen autoverzekering vergelijken met die van andere verzekeraars. Op deze manier kan je op een eenvoudige manier zien of het mogelijk is om hier op te besparen. Als je een nieuwe autoverzekering afsluit via UnitedConsumers krijg je niet alleen de laagste premie, maar ook nog eens een extra korting van 5% op je premie. Als je al het geld spaart wat je bespaard, dan heb je aan het eind van het jaar een leuk spaarpotje.

3 opmerkingen:

  1. Ik mis even het verband tussen een goed onderhouden auto en de verzekering. Krijg je minder ongelukken met een goed onderhouden auto
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is geen lezer maar een bedrijf...
    Oftewel een advertentie!

    Jammer, las je graag maar zou graag eerlijkheid zien en er vooruit komen dat dit een blog is van iemand uit dit bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem,

      Je hebt helemaal gelijk, dit is een gastblog van een lezer die wilde adverteren.
      Volgens mij ben ik de laatste tijd heel eerlijk geweest dat er weleens advertenties op mijn blog zouden komen te staan, had je liever gewild dat ik er bij had gezet dat dit een advertentie betreft?
      Ik twijfelde daar namelijk over, het is een gastblog, maar wel met commerciële waarde.

      Ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk te zijn, dus wellicht heb ik hier een fout mee gemaakt. Mijn excuses als dat zo over komt. Ik heb de laatste tijd regelmatig verteld dat ik met adverteerders bezig was.
      Het steekt mij eerlijk gezegd best wel dat dit zo over komt, en dat je eigenlijk zegt niet meer te willen lezen?!
      Jammer! Ik hoop dat je nog even reageert (met je naam alsjeblieft, dan weten we allemaal wie jij ook bent)
      groetjes, samen besparen

      Verwijderen