zondag 21 september 2014

Heel Holland bakt! Bij AH


Een nieuw seizoen "Heel Holland bakt" is weer begonnen, ik vind het, net zoals zovelen een heel leuk programma en kijk dus standaard op zondagavond, het is zo lekker Hollands en lekker kneuterig ;) 

Onze grootgrutter Albert Heijn heeft bedacht dat een programma waar zoveel mensen naar kijken, natuurlijk ook veel geld op kan brengen, slimme marketing! 

Zo hebben ze sinds kort een Heel Holland bakt assortiment bij de Albert Heijn, hoewel ik ook wordt aangestoken door het bakvirus, kijk ik liever bij 24 kitchen hoe ik alles "from scratch" kan maken. Want de producten van Albert Heijn zijn zo'n beetje kant en klare bakmixen. Ze verkopen zelfs een pak bloem, 500 gram voor €1,09! Kijk eens bij de bloem van AH basic, 1 kg voor €0,39! kijk, daar is een mooie besparing te halen ;) 

Het is natuurlijk heel slim bedacht, maar het valt voor mij een beetje in de categorie pannekoekenmix, die heb je echt niet nodig!

Op internet staan zoveel recepten en tips om dingen te bakken of koken "from scratch" gewoon vanaf het begin! Het kan soms iets meer werk zijn en soms heb je wat ingrediënten nodig die je niet elke week koopt, maar die kun je dan vaak lang gebruiken en nog het laatste voordeel; het is veel lekkerder!

Afgelopen week maakte ik een ovenschotel waar je op het laatst nog seroendeng overheen moet strooien (een mengsel met oa pinda's en kokos) ik vond in de supermarkt een kant en klaar zakje, maar zag daar ook allemaal e-nummers bij staan, dus ik heb hem toch maar zelf gemaakt, en het was heerlijk! 

Soms, heel soms gebruik ik echt nog een pakje of zakje hoor, maar ik laat dit mooie heel Holland bakt even aan me voorbij gaan. 

Zou jij zoiets kopen? 

7 opmerkingen:

  1. Nee, echt niet. Ik vind het veel makkelijker en logischer om wat veelzijdigere ingrediënten te hebben. Dus inderdaad; liever bloem dan bijvoorbeeld cakemeel, waarmee ik alleen cake kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik doe hetzelfde als jij. Gewoon zelf verschillende soorten meel kopen, eventueel chocolade, nootjes, rozijnen, vruchten en de smaakmakers zijn citroenrasp, sinaasappelrasp, kaneel en vanille uit een vanille stokje. Rijsmiddel; ei, bakpoeder, bicarbonaat of gist. Zo moeilijk kan het inderdaad niet zijn. En deze producten zijn zeker niet duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het meeste niet, maar sommige producten zou ik wel overwegen. Bijvoorbeeld marsepein ofzo. Dat ga ik niet zelf maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou het niet van zo'n lijn kopen in ieder geval :-) Zoals Daantje zegt, marsepein zou ik niet zo snel zelf maken. Maar zelfs pannenkoekmix koop ik niet: bloem van basic werkt net zo goed, en is voor die 400 gram 16 cent in plaats van ... ik weet niet eens meer hoe duur dat spul is, maar al snel 10 keer zo duur. Hetzelfde met taart, cake, koekjes etc. Als je goedkope bloem en zelfrijzend bakmeel in huis hebt, eieren, suiker en boter, kan je een hele hoop maken. Heb je geen rare dingen voor nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit schijnt geheel buiten het programma om te zijn gegaan en vanuit een samenwerking met de BBC en de AH te zijn opgezet.
    En nee....ik koop wat ik nodig heb om te bakken gewoon los, zonder merkje. Veel goedkoper en ik weet wat ik erin stop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles maak ik vanaf de basis, van vlaai tot brood en taart. Alleen pannenkoekenmix wordt gekocht. En waarom, mijn moeder wil biologische pannenkoekenmix van ??? omdat deze gewoon het lekkerste is volgens haar. En aangezien ik zaken zoals pannenkoeken en bami bij mijn ouders eet, eet ik dus pannenkoeken uit een pakje. Ik woon alleen en dat zijn gewoon gerechten, net zoals ovenschotels, die je niet zo snel voor je alleen kookt. De hoeveelheden die je nodig hebt om iets echt lekker te maken zijn gewoon veel te groot. En mijn diepvries is niet groot genoeg om van alles drie porties in te vriezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit was ook mijn reactie toen ik het zag.
    Leuk geprobeerd maar ik trap er niet in. ;-)
    Inderdaad hetzelfde als pannenkoekenmix.
    Ik snap niet dat mensen dat kopen aangezien je gewoon een pak bloem koopt maar dan ineens met de naam pannenkoekenmix.

    BeantwoordenVerwijderen