donderdag 28 augustus 2014

Televisie kijken en gratis proefmonster

Deze week beginnen weer enorm veel televisie programma's, ik ben wel een televisie kijker en aangezien ik nu iets meer mijn rust probeer te pakken, is het heerlijk om gewoon met mijn verstand op nul telvisie te kijken. Dat klinkt iets minder leuk dan ik bedoel, maar je snapt me vast wel!

Aangezien ik nu ook rond 21.30u. ga slapen ivm de enorme moeheid, kijk ik veel programma's terug. Dinsdagavond begonnen "uitstel van executie" en "een dubbeltje op zijn kant" weer, favoriete programma's over geld en een beetje over besparen.

Uitstel van executie vond ik een leuke uitzending, je zag echt dat deze mensen er goed doorheen zaten en hun huis maar niet verkocht kregen. Zij werkte heel veel om de hypotheek te blijven betalen en hierdoor hadden ze gelukkig geen schulden. Het huis werd verbouwd en verkocht en ze konden eindelijk beginnen hun droom te verwezenlijken in het buitenland.

Een dubbeltje op zijn kant vond ik… hoe zal ik het zeggen; bloeddrukverhogend ;)
2 jonge mensen met een klein kindje en nog 1 op komst met een schuld van ruim €80.000!! Hoe krijg je het voor elkaar! Daarnaast ook niet de motivatie hebben om er iets aan te doen. De jongen wilde volgens mij liever niet werken en werd goed aangepakt, maar de vrouw had tijdens haar zwangerschap best wel kunnen werken, daar werd dan weer niks van gezegd. Ik vond echt dat ze er samen een rommeltje van gemaakt hadden. Enorm veel geld uitgeven en gewoon geen zin hebben om te werken, ongelofelijk!

Uiteindelijk werd er wel een baan gevonden, maar ik vraag mij wel af hoe het met dit gezin gaat over bijvoorbeeld een jaar. Er leek ook veel gewoon een beetje in scène gezet om het er erger of juist mooier uit te laten zien op televisie.

Ik vind het jammer dat er in dit programma niet eens een gezin komt die buiten hun schuld om in de problemen zitten, maar die alles al gedaan hebben om te bezuinigen en te besparen en die keihard werken, maar ja, ik begrijp ook wel dat deze mensen minder interessant zijn voor een televisie programma.

Kijk jij veel naar dit soort programma's? Waarom wel of waarom niet?!

En voor de bespaarders; met deze bon een gratis proefmonster van een Armani luchtje, in te leveren bij Douglas; Link douglas

6 opmerkingen:

  1. ik vind ze erg interessant, maar idd net wat jij zegt, wel de uitersten.. verbazingwekkend vaak.. kijk het als ik het tegenkom met zappen/gids kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het gisteren teruggekeken. (Dubbeltje op zijn kant tenminste). Ik vond het inderdaad een bizar verhaal! Die mensen kwamen over dat ze niet echt snugger waren.

    Dat ze die vrouw niet zo hard aanpakten vind ik opzich wel logisch; met 30 weken zwanger nemen ze je nergens meer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was schrijnend verhaal vond ik,dubbeltje op z'n kant.
    Natuurlijk zijn ze niet zo handig geweest maar soms lukt het gewoon niet anders meer omdat je niet meer ziet hoe je er nog uit kan komen. Wie weet met de hulp die ze nu hebben gaat het verder gewoon goed. Het is fijn dat ze nu die kans krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het erg ongeloofwaardig.
    Alsof het geacteerd was.
    Als als het dat niet was dan snap ik niet dat je je zo in de nesten kunt werken.
    Moest wel lachen met het page toiletpapier.
    Was in de aanbieding,nou dan is het nog veel te duur t.o een budgetmerk.
    Die mensen hadden totaal geen besef van geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat een dubbeltje op z'n kant weer is! Ik baal dat ik het gemist heb. Ik dacht dat het pas volgende week weer was. Hopelijk kan ik het nog inhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet de herhaling van DOZK nog terugkijken maar in het verleden waren het in ieder geval geen acteurs. Waar het bij Uitstel van Executie echt tot een oplossing / verkoop leidt, heb ik bij DOZK het idee dat er heel veel schijnoplossingen zijn en vraag me af of die mensen uiteindelijk ook echt geholpen zijn of dat na een tijdje toch weer in de ellende en schulden zitten.

    BeantwoordenVerwijderen