woensdag 25 juni 2014

WK kosten

Het WK is weer in volle gang, dat zul je vast wel gemerkt hebben ;)

Wat zo'n toernooi kost, daar duizel je helemaal van, maar daar ga ik het niet over hebben, ik zat te denken wat onze persoonlijke kosten voor het WK zouden zijn…

En ik dacht, en ik dacht nog meer en toen bedacht ik me dat we eigenlijk niks extra's hebben uitgegeven… exact €0,- dus.

* We hebben geen vlaggetjes ofzo in de tuin
* Ons huis is niet versierd
* We hebben geen andere producten gekocht om maar een extra vlag/poster of voordeur vlag te "krijgen"
* We lopen niet in het oranje rond, al ligt er in onze kast vast nog wel ergens een oranje shirt, dus dat zou wel kunnen en zou ons niks extra's kosten.
* We hebben geen nieuwe televisie gekocht.
* We hebben de eerste 3 wedstrijden niet met familie gekeken, omdat man vooral moest werken, en we hebben daardoor dus geen extra boodschappen gekocht.
* We steken geen vuurwerk af als er een doelpunt door oranje is gemaakt (dit gebeurd echt enorm veel in onze buurt, na een doelpunt lijkt het wel oud en nieuw…)
* Ik heb geen extra boodschappen gedaan zodat ik een extra hamster oid zou krijgen. Als onze kleine man ouder wordt, zou het trouwens best kunnen dat ik tijdens een leuke actie mijn boodschappen bij een bepaalde supermarkt zal gaan doen. ;)

Nu lijkt het misschien of we helemaal geen voetbalfans zijn, maar man volgt veeeele wedstrijden, ik vind het persoonlijk pas leuk als we een EK of WK spelen….

We hebben alle 3 de wedstrijden gekeken, en dat vonden we ook erg leuk, maar om nou extra dingen te gaan kopen, dat vinden we tot nu toe eigenlijk niet zo nodig, want al die oranje spullen (troep) beland na dit toernooi ook weer in de kast en die kast is al zo vol.

We steunen "onze" jongens dus met veel plezier, maar zonder alle gekkigheid, en dat is net zo leuk!

Heb jij al veel extra geld uitgegeven aan "oranje" of het WK?


12 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn partner en ik niet de enige mensen die gek op voetbal zijn maar wars van massa-hysterie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kijken hier graag gezamenlijk t.v. met familie of vrienden. Dat betekend dat ik meer kook of iets lekkers op tafel heb staan. Maar de kijkers nemen ook wat mee. Verder hangt er een vlag die we al hadden en bewaren we de (gekregen)oranje troepjes. Mijn trui die ik draag tijdens de wedstrijden is al 17 jaar oud. We beleven er veel plezier aan en wij vieren bijvoorbeeld onze verjaardagen niet met familie, dus dit is voor ons een leuke gelegenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. man kijkt ook graag voetbal, ook van zn eigen clubje. maar we kopen er ook bijna niets extras voor. kids hadden ivm koningsdag van oma een oranje shirt gekregen met hun naam erop en man vond een voetbaltenue erg leuk. maar meer hebben we niet gekocht en ook geen extra boodschappen enz idd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er nog helemaal NIETS speciaal voor gekocht, kwam gisteren voor 't eerst in weken weer eens bij Appie en liet zelfs die ene hamster achter voor de klant na mij.
    Ik kijk overigens wel heel graag, niet alleen naar 'ons' oranjeteam maar ook naar andere wedstrijden die de moeite waard zijn qua voetbalspel (naar mijn bescheiden mening)
    groet en veel kijkplezier nog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. voor het WK heb ik niets uitgegeven, want ik heb helemaal niets met voetbal en heb dus ook geen een wedstrijd gekeken, wel kocht ik een nieuwe tv dank zij het WK , want er was een mooie aanbieding vanwege dat WK, en na 18 jaar was mijn oude tv aan vervanging toe en dan laat je een mooie aanbieding en dus besparing niet lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat was die mooie aanbieding dan ?

      Verwijderen
    2. Ik kan me voorstellen dat je dan op zo'n moment een nieuwe tv koopt, dan kun je toch veel besparen!

      Maar dan heb je hem meer gekocht omdat je toch een nieuwe nodig had en niet zozeer voor het WK :)

      Verwijderen
  6. We hebben veel gekregen... dank je wel familie en vrienden:) mijn kindjes zijn er gewoon blij mee en zitten dus uitgedost voor de tv als oranje speelt en dat terwijl mams en paps niet eens van voetballen houden....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind de wedstrijden om 18u wel een leuke aanleiding om samen met vrienden en kinderen te borrelen en te eten. ik heb dus wel degelijk extra geld uitgegeven aan lekkere hapjes en extra eten/drinken. niet erg, ik geniet er ook echt van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wel wat, maar dan vooral aan lekkere hapjes...

    Kleding nemen mijn ouders altijd mee, die bewaren altijd al die gratis mutsen en petten die er ooit zijn geweest, dus ze hebben inmidddels een hele verzameling...

    BeantwoordenVerwijderen