vrijdag 23 mei 2014

Moestuin update

Met het zonnige weer groeit en bloeit alles in de moestuin weer lekker door…. Hierbij een update :)

Broccoli is goed gegroeid!

Dit moeten boontjes worden (volgens mij) ik weet het niet zeker, haha

Eerste aardbeien, moet alleen nog even rood worden

We krijgen heeeeel veel frambozen!

Klein kruidentuintje, rozemarijn, munt, dille en peterselie. En zelfs nog wat Rucola


We hebben nog veel meer zaadjes liggen, maar ik heb gewoon geen plek meer! Nou ja, het blijft gewoon leuk om uit eigen tuin te eten. Ik zag gisteren ook alweer een verdwaald aardappelplantje. (ik heb laatst alle aardappels uit de grond gehaald, maar kennelijk is er toch 1 blijven zitten) Dus over niet al te lange tijd ook weer aardappeltjes :)


4 opmerkingen:

  1. wat voor groente is dat blauwe ronde ding? ;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ernie:
    Nieuw soort groenten: blauw-ballig is de naam. Groeit alleen in de polder. Blauw van de blauwe klei, snap je? Wij hebben het ook in de tuin, soms, als de kleinkinderen hier gespeeld hebben. Dan pakken wij het snel voordat er een slak mee vandoor gaat! Dat geeft namelijk een vreselijke slijmerige zooi, wil je niet. Maar om even bij blauw-ballig te blijven: de smaak ik voortreffelijk. Maar meestal niet. Ook geen probleem, dan schoppen wij het weg en is dat probleem ook weer opgelost. Snap je het nog? Ik niet, ik ga gauw naar de tandarts, offerte aanvragen:-(( Fijne dag!
    (sorry, dit is een grapje, ben wat flauw vandaag, heb een mega rare dag, dus vandaar dit gebakken lucht verhaal)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, je hebt helemaal gelijk ;)

      Heerlijk groente, smaakt een beetje rubberig… :D

      Verwijderen
  3. De blauwe bal bloeit ook lekker fleurig ; )

    BeantwoordenVerwijderen