dinsdag 1 april 2014

Maart 2014

Ik ben blij dat de maand Maart weer voorbij is! We hadden zoveel uitjes, etentjes en andere kosten dat mijn kasboeklijst steeds langer en langer werd… we hebben van de leuke dingen natuurlijk wel genoten, maar er is veel geld uitgegaan!

Het boodschappenbudget van €225,- heb ik voor het eerst dit jaar gehaald! Er is totaal €221,36 uitgegeven. Ik heb hiervoor heel erg mijn best gedaan, ik wilde het echt halen.
Ik heb hierdoor wel minder biologisch vlees en eieren gekocht en ik durfde geen aanbiedingen groot in te slaan, dus wellicht is het budget (een beetje) verhogen wel een optie? We kopen er boodschappen, persoonlijke verzorging en luiers van, en ik heb echt het idee dat alles veel duurder is geworden de laatste tijd, het is erg krap. Ik ga er nog even over nadenken.

De overige kosten durf ik bijna niet op te schrijven, maar ik doe het wel ;) schrik niet… €597,52!
Dit zijn alle kosten naast de vaste lasten en de boodschappen, dus er wordt wel veel van betaald. Ik wil deze meestal rond de €400,- of €450,- hebben. We hadden deze maand veel etentjes, we hebben wat kleding gekocht en er was een reparatie nodig aan de cv ketel, dus al met al veel kosten. Die (eerlijk is eerlijk) niet allemaal nodig zijn geweest. Sinds wij alles bijhouden per 1 Januari moet ik ook eerlijk bekennen dat we af en toe schrikken over onze overige uitgaven, dit gaat toch harder dan je denkt!
Vriend let hier sinds 2 weken gelukkig ook een stuk beter op, dat is erg fijn en gaat de komende maanden vast wel helpen. We hebben besloten om de komende maanden te proberen dit bedrag echt rond de €400,- te houden, al weet je natuurlijk nooit wat er gebeurd. Een beetje extra opletten kan in ieder geval geen kwaad.

Afgelopen week heb ik weer een aantal gratis dingen weten te scoren, en dat scheelt dan weer een beetje. Bij de Albert Heijn kun je sinds kort sommige producten met airmiles betalen. (welke producten dat zijn verschilt per week) Ik vind het een leuk idee! Wij sparen al jaren airmiles, maar doen er eigenlijk weinig mee, met dit soort acties kun je er toch leuk boodschappen mee doen.

Ik kocht vorige week bijvoorbeeld een pak wasmiddel. (ik maak zelf geen wasmiddel, want ik heb gehoord dat poeder beter is voor de wasmachine, door middel van geld terug acties heb ik tot nu toe altijd voldoende wasmiddel)

Ik kocht ook nog Page toiletpapier (GTA) en van mijn Kruidvat spaarpunten kocht ik een douchegel, altijd mooi meegenomen!


4 opmerkingen:

  1. Tja voordat je het weet, geef je te veel uit he?

    Misschien is het een idee om de overige kosten in stukken te hakken, omdat kleinere budgetten haalbaarder zijn? Zo maak je in je hoofd van je maandbudget voor boodschappen, een weekbudget. Dan heb je er toch wat meer grip op....

    225 voor boodschappen vind ik heel netjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 225,- vind ik goed gedaan zeg! Jammer dat die andere kosten zo hoog uitpakten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi van het boodschappenbudget! Jammer dat de rest wat hoger uitpakte dan je gepland had, de tip om de andere kosten in stukken te hakken vind ik wel een hele goede. Dan wordt het makkelijker om dat een beetje in de hand te houden. Tenminste, zo zou het voor mij werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou ook sinds januari bij wat ik naast mijn boodschappengeld uitgeef. Ik heb voor mezelf 350 euro wat ik uit mag geven, hier moet ik ook de benzine van betalen (zo rond de 80 euro per maand.). Dan zou je denken, goh, je houd wel genoeg over om zo "even" uit te geven. Maar toch ben ik heel blij als elke maand weer mijn huur en zorgtoeslag gestort worden en daarna mijn loon. Ik weet waar het aan op gaat en het mag ook opgaan, maar het liefst zou ik hier ook nog wat van sparen.

    Ik heb ook een kruidvatpasje en heb laatst gratis waxinelichten gehaald, ideaal!! En airmiles spaar ik ook, bij de v en d kun je ze ook inwisselen voor korting! En bij bol punt com ook. Scheelt altijd weer wat en zo kom je ook een beetje door de miles heen.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen