vrijdag 4 april 2014

Onderhoud aan het huis

Wij hebben ons huis eind 2010 gekocht. Deze woningen zijn gebouwd eind 2003, dus nu ruim 10 jaar oud.

In de afgelopen jaren hebben we de voortuin en achtertuin opgeknapt. En binnenshuis vooral wat kleine klusjes aangepakt. Er is een baby/kinder kamer gekomen en de zolderkamer werd een kantoor.
We proberen zo elk jaar iets aan te pakken, zodat we het onderhoud goed bijhouden. Ik probeer nu een beetje te bedenken wat we dit jaar willen gaan doen.

Ik denk zelf dat het binnenkort wel nodig is om de buitenboel te schilderen, maar ik twijfel een beetje of dit niet kan wachten tot volgend jaar. Verder zijn er eigenlijk geen dingen die moeten gebeuren volgens mij, en de bruiloft kost natuurlijk ook wel wat, dus ik twijfel een beetje wat we gaan doen.

Wat verstaan jullie onder het onderhoud van je huis? En welke dingen keren regelmatig terug? Wellicht kan ik wat ideeën opdoen ;)

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het erg belangrijk dat een huis goed in de verf zit. Ons huis is van 2001 en is van buiten nu 2 keer geverfd en vorig jaar helemaal van binnen.
    Wij zijn zo goed als klaar met de 2e ronde. Een nieuwe ketel moet nog, maar zolang deze het naar voldoening doet kan het nog wel 2 jaar wachten.
    Zuinig zijn op je spullen en goed onderhoud scheelt vele jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het huis in 2003 is opgeleverd en er sindsdien geen onderhoud aan het buitenschilderwerk is geweest zul je zorgvuldig alle liggende delen moeten controleren. Elke 7 a 9 jaar moet het nuitenschilderwerk worden aangepakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schilderwerk inderdaad, dat moet je toch wel met enige regelmaat doen. Elk jaar eigenlijk wel tenminste plekjes kijken, OF het nog ergens moet. Rotte plekken aanpakken, enzovoorts. Verder is het hier qua onderhoud toch vooral dingen als snoeien enzo, dus meer met het levende spul dan met het dode spul. Ik kan me ook voorstellen dat je bv je goten in de zomer een keer goed schoonmaakt, maar dat hoeft niets te kosten. Die kan ik bij mezelf ook wel even op het lijstje zetten.

    BeantwoordenVerwijderen