zaterdag 12 april 2014

Baby en kinderspullen!

Allemaal nog erg bedankt voor de reacties op mijn werksituatie.
De keuze is natuurlijk niet zo snel gemaakt, daar gaat veel tijd overheen, en gereken, en gedachten etc.

Uiteindelijk zal de tijd het allemaal leren, en komt het uiteindelijk wel goed, althans daar geloof ik in.

En hiermee kom ik even bij mijn volgende dilemma;
Spullen, spullen, spullen.

Wij hebben zelf niet eens heel erg veel spullen, maar onze kleine man kan er wat van ;)
Speelgoed, kleertjes, jassen, driewielers, loopfietsje en zelfs al een gewone fiets. Natuurlijk kopen wij zelf ook dingen, omdat ik dat ook leuk vind, maar de rest krijgt hij allemaal. Daar moeten we ook blij mee zijn, maar af en toe weet ik niet meer waar alles neergezet moet worden ;)

Daarnaast bewaar ik nu eigenlijk alles. De kans is groot dat er nog een tweede kindje komt hier in huis, maar die heeft vast ook niet alles nodig. En met deze methode blijf ik nog jaaaaren met heel veel kinderspullen en kleding zitten.

Hoe doen jullie dat? Wat wordt bewaard voor een eventueel volgend kindje? En hoe weet je hoeveel je moet bewaren? :) iemand tips?

5 opmerkingen:

  1. Ik heb alles bewaard voor de 2de, maar dan ook echt alles, heb nu nog niks hoeven te kopen, en hij is nu 10 maanden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook alles bewaard voor de tweede. Bedje, matras, kinderwagen, aankleedkussen en -hoezen, badje, dekentjes, spuugdoekjes, box, speelgoed.. Ook kleding: pyjamas, rompers, jassen, alles schuift hier door of wordt gedeeld. "Gelukkig" kreeg ik nog een jongen maar anders had ik veel dingen ook hergebruikt. Ze schelen 2 jaar en 2,5 maand dus de seizoenen komen redelijk overeen, al is de jongste wel een stuk groter dan de oudste was. De jongste is nu bijna 2 en ik probeer ieder seizoen wel iets nieuws voor hem te kopen, anders loopt ie alleen maar in kleren van zn broer. Niet dat dat erg is, maar ik vind dat hij ook wel eens iets nieuws aan mag. En hoe ouder de jongste wordt, hoe meer hij nieuw krijgt want dan heeft de oudste er ook langer mee gedaan en is veel dus (wat meer) versleten of verwassen. Ook schoenen krijgt hij nieuw.

    Babyspul zou ik sowieso bewaren, dat dragen ze maar zo kort en is vaak nog erg mooi. Ik bewaar alles op zolder, erg leuk om om de zoveel maanden weer eens de zolder (met vlizotrap) op te klimmen om in m'n eigen huis te winkelen :) Ik kom vaak kleding tegen waarvan ik al niet eens meer wist dat ik het had.. en ik heb honderden euro's bespaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb niet alles bewaard, maar wel heel veel. Kleding had ik in sommige maten echt heel veel, daar wat van weggedaan. Ook dingen weggedaan die ik toch niet gebruikte/niet bevielen. En wat speelgoed weggedaan, want toch een overvloed. Nu is zoontje bijna 2,5 jaar en soms kriebelt het een beetje.... Maar hoe lang moet ik alles bewaren vraag ik me weleens af. Dus herken je probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dochters schelen 3 jaar, bijna al hun spullen en kleren zijn gekregen. Ik bewaar alles op zolder. De kleren zijn in dozen gesorteerd op maat (behalve de maillots, die zitten met alle maten in 1 doos). Eerst kreeg ik veel kleren van mijn zus en een nicht, maar die hebben allebei 2 meiden, dus die kleren waren niet geweldig mooi meer, maar mijn meiden krijgen ze toch aan; nu ze nog klein zijn merken ze het niet zo, en hoef ik me geen zorgen te maken over vlekken en gaten.

    Nu heb ik een nieuwe bron aangeboord: mijn collega's. Ik werk op een hoofdkantoor, en mijn collega's krijgen goed betaald, en laten hun kinderen níet in tweedehands lopen. Maar ze vinden het dan wel weer jammer om nog goede kleding weg te gooien. Een beetje beschaamd/besmuikt (hoe zal ik het noemen? Voorzichtig?) vragen ze me dan of ik bij die kleren en spullen belang heb. Natuurlijk! Dus in plaats van vierdehands Z.eeman lopen mijn meiden nu in tweedehands T.ommy H.ilfiger :-)

    Naast de klerenkasten heb ik voor allebei een doos staan voor kleren die te klein zijn. Zodra de doos van de kleinste vol is, gaat die naar vrienden. Zodra de doos van de grootste vol is, gaat die naar zolder.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de meeste spullen bewaard en die op zolder neergezet. Ik heb gelukkig een grote zolder. In de slaapkamer van mijn dochter heb ik een speelgoedkist staan waar ze haar favoriete speelgoed in zit. De rest in de kast beneden en wat ze niet meer wil gewoon weg gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen