maandag 17 februari 2014

Een nieuwe week

Het weekend is weer voorbij gevlogen. Ik had een passessie voor mijn trouwjurk, zodat deze nu vermaakt kan gaan worden, erg leuk om hem weer even aan te hebben!

Daarnaast ook nog buiten de deur geluncht en een etentje buiten de deur gehad, erg lekker allemaal, maar het wordt weer een dure maand ;) Het was in ieder geval erg gezellig en het etentje kregen we cadeau, dus dat was erg leuk! Lekker genieten van het leven.

Vandaag was mijn dag alleen, en nadat ik ziek was geweest, had ik van het weekend alleen even de hoognodige dingen gedaan in huis, waardoor het nu echt even nodig was om alles goed schoon te maken en op te ruimen. Inmiddels is het huis dus weer lekker aan kant. De boodschappen zijn voor het grootste gedeelte binnen en ik voel mijzelf ook weer helemaal goed, ik hoop echt dat dat zo blijft, want ik ben inmiddels wel klaar met ziek zijn ;) Ik zorg in ieder geval voor extra veel groenten en fruit, lekker en wellicht helpt het.

Hoewel we geen super grote bruiloft vieren, valt het ons toch tegen welke kosten er allemaal bijkomen, natuurlijk kun je het zo duur maken als je zelf wilt, maar we laten ons ook een beetje meeslepen in het hele " je doet het maar 1 keer" verhaal, gelukkig hebben we al veel dingen geregeld, maar er zullen de komende maanden in ieder geval nog flink wat kosten bijkomen. Ik heb in ieder geval als doel gesteld dat we na de bruiloft minimaal €5000,- spaargeld moeten overhouden, en dat gaat, zoals ik het nu kan zien en uitrekenen gewoon lukken.

Inmiddels is ook bekend geworden wanneer ik 3 dagen ga werken, dat zal begin Mei zijn. We hadden voor de 3e dag een leuke oppas gevonden voor onze kleine man, maar er is nu al gedoe over geld. Wij hebben een, in onze ogen, goede vergoeding aangeboden (ze heeft een bedrag uitgesproken en wij zijn er iets boven gaan zitten) maar nu wil ze toch meer hebben…
Als we onze kleine man een extra dag naar het kdv doen, scheelt dat nu ruim €100,- in de maand met deze oppas, dus dat is eigenlijk te gek. Ik wilde hem eigenlijk niet 3 dagen op het kdv, omdat wij nog niet helemaal tevreden waren, hoewel het de laatste tijd erg goed gaat en hij altijd heel graag naar de juffies wilt…. aangezien hij eind deze maand 2 jaar wordt, gaat hij ook naar een andere groep, dus we gaan maar even afwachten hoe het daar gaat. Ik baal wel een beetje… denk je dat alles goed geregeld is… maar ja, er komt wel een oplossing.

Nu weer lekker een nieuwe week, woensdag en donderdag werken en verder nog wat kleine plannen, maar ik vrees dat ook deze week weer voorbij vliegt ;)

3 opmerkingen:

  1. jammer, dat gedoe over geld. misschien doe je er toch verstandig aan hem op het kdv te laten. ik denk als jullie oppas nu al moeilijk doet over de vergoeding, hoe moet dat dan als ze niet lekker is of zo en zich afmeld, wat doe je dan? op het kdv zijn altijd mensen om je zoon op te vangen! het kost veel maar je hebt ook zekerheid. gezina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje raar dat ze nu meer wil hebben, als jullie toch al meer betaalden dan haar oorspronkelijke vraagprijs. Krijg je dan niet een vervelend gevoel bij haar? Dat zou ik denk ik hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond 3 dagen kdv ook (te) veel maar als alleenstaande moeder kon ik niet anders. En m'n zoontjes vonden het er super, vroegen zelfs in het weekend wanneer ze weer mochten gaan. Drie dagen op dezelfde plek (ipv telkens ergens anders) kan kinderen ook goed doen. Met de nadruk op KAN, want ieder kind is anders en het is natuurlijk ook erg afhankelijk van (de kwaliteit van) het kdv. Ik vond juist de professionaliteit van het kdv erg fijn en er werd mij verteld, al kan dat zijn om mij gerust te stellen hoor, dat kinderen die 3 dagen naar het kdv gaan het vaak beter doen dan kinderen die 2 dagen gaan. Ivm wennen en vriendjes maken, en gewend zijn aan het kdv ritme.

    BeantwoordenVerwijderen