vrijdag 31 januari 2014

Koud!

Wat kun je toch snel gewend raken aan een warme winter! Het voelt nu flink koud aan.

In onze slaapkamer hebben we een probleem met een raam waar sinds kort heel veel tocht doorheen komt, hierdoor voelde het gisteren ijzig koud aan in de kamer. En hoewel ik laatst allemaal klusjes had gedaan, was ik deze even vergeten, dus nu het opeens wat kouder is, voelt het als min 20 (of in ieder geval heel koud!)

Aangezien onze kleine man de laatste dagen niet echt lekker slaapt, lees veel wakker wordt.... Misschien door een nare droom? Of hij voelt zich niet zo lekker, we zijn allemaal aan het kwakkelen met griep, verkoudheidjes en mijn ouders liggen inmiddels ook in bed met een buikgriep. In ieder geval besloot vriend dat hij beter bij hem kon gaan slapen, dan hoeven we niet de hele nacht heen en weer te lopen. Op zich vond ik dat een prima idee, totdat ik erachter kwam dat hij hierdoor zichzelf (mijn menselijke kacheltje) ook verplaatste.

Ik lag dus alleen in bed met een flinke tocht en had het me toch koud!! Na een tijdje trok ik een extra paar sokken aan en nog een extra vest. Op een gegeven moment had ik 5 lagen van boven aan en dus 2 paar sokken en nog werd ik niet warm (dat kan dus ook te maken hebben de virussen die hier ronddwalen)

Uiteindelijk viel ik natuurlijk wel in slaap (om vervolgens midden in de nacht badend in het zweet wakker te worden!) van mij mag het wel lente worden, al zou een flinke vorstperiode nog wel handig zijn om de vriezer te ontdooien (daar wacht ik al de hele winter mee!)

Heb jij al genoeg van de "kou"?

2 opmerkingen:

  1. Ja! Mijn voeten zijn op het moment echt ijsklompjes! Ik heb de kachel gewoon aan (pellets), maar blijf tocht voelen. Als ik de kou eenmaal in mijn lijf heb, duurt het echt even voor het eruit is. En ik merk met zulke kou ook altijd dat mijn favoriete kleding toch vooral wat aan de koude kant is, ook niet echt handig. Ik heb gisteren heel even de CV aan gehad om de scherpe randjes er in andere ruimten van het huis wat af te halen, waar de pelletkachel dus niet kan komen. En ik denk dat ik me erbij neer moet leggen dat dat de komende tijd nog wel iets vaker moet gebeuren, want ik heb besloten om goed voor mezelf te zorgen en hoewel dat natuurlijk niet betekent dat ik als een gek moet gaan verspillen, moet ik dus wel op mijn comfort gaan letten. En dat is dus niet met verkrampte spieren en stramme gewrichten rond blijven lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, valt best mee net paar graadjes onder nul geweest kijk vorig jaar was het veel kouder tot -18.

    Kijk eens in Jakoetsk :) Brrrrrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen