vrijdag 13 december 2013

Overzicht

Na mijn ietwat paniekerige blog van dinsdag, schreef spaarcentje gisteren weer eens over de crisisbegroting. Een schot in de roos! Want overzicht geeft zekerheid, dat klopt helemaal!

Dus zette ik gisteravond de laptop aan en pakte mijn schema met vaste lasten erbij (die heb ik niet in excel, maar gewoon ouderwets op papier) en na een uurtje flink doorwerken, rekenen en noteren verscheen er een grote glimlach op mijn gezicht...

Als... Let op... ALS we 1 van onze banen verliezen, kunnen we nog zoveel! De ander kan meer gaan werken, de auto kan verkocht worden, en oké.. In erge nood kan de andere auto ook gewoon weg....
We kunnen wat verzekeringen opzeggen, televisieabonement naar beneden gooien, niet meer op vakantie en zo was de lijst nog een stuk langer.

Pfff! Eigenlijk was het wel een flinke opluchting dat als er iets gebeurd, we met de buffer sowieso nog ruim een jaar "gewoon" door kunnen leven, dus wel iets minder dan nu, maar we kunnen hier gewoon blijven wonen en verder is er eigenlijk weinig aan de hand.

Overzicht brengt mijn overbodige gepieker weer lekker tot rust, heerlijk!

Hebben jullie weleens een moment van piekeren?? (Haha!) ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen