zondag 15 december 2013

kerstkaarten

Elk jaar stuur ik een stapel kerstkaarten en hou ik netjes bij van wie er 1 terugkomt, stuur je ons niet meer, dan krijg je er volgend jaar ook geen 1 meer.... En zo wordt die immense stapel ook elk jaar een beetje kleiner.

Ik vind die kerstkaarten schrijven altijd een heel karwei. Vooral omdat ik voor (bijna) iedereen een persoonlijk verhaaltje wil schrijven en daarom begin ik elk jaar lekker vroeg. Als sinterklaas terug naar Spanje vaart, zit ik allang weer te schrijven.

Maar... dit jaar is het eventjes anders gegaan, afgelopen week druppelden de eerste kerstkaarten binnen en opeens bedacht ik me dat het inderdaad al na sinterklaas was! Nou kan ik dit allemaal wijten aan onze kleine man, want om heel eerlijk te zijn; sinds hij is geboren heb ik continu het gevoel dat ik 2 maanden achterloop, waardoor dingen en belangrijke dagen me opeens kunnen overvallen (herkenbaar?) maar ja, vorig jaar was ik het niet vergeten, dus het kan ook gewoon zijn dat het mijn eigen schuld is ;-)

Opeens begon ik te twijfelen.... aangezien iedereen op de Social Media laat weten dit jaar echt niet meer mee te doen, en die postzegels veeeel te duur zijn.... zou ik dan ook maar gewoon een jaartje overslaan?

Eigenlijk vond ik het maar stom. Ik wacht nu namelijk elke dag met smart op de postbode... dat wil ik anderen niet ontzeggen. En ja... de postzegels zijn duur (1 velletje kost inmiddels €11,-) maar het gaat natuurlijk om het gebaar en een lief woordje.

Dus jullie raden het al... ik heb net alle kaarten geschreven en met een beetje pijn in mijn hand doe ik ze straks snel in de brievenbus :-)

Schijf jij nog kerstkaarten?

8 opmerkingen:

  1. Hier geen kaarten, maar doneer ik aan een goed doel in mijn geval de podenco's.

    deb

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zijn ook dit jaar weer de hele decembermaand in Autralië en sturen geen kerstkaarten maar zenden iedereen de beste wensen via mail en FB.
    Janne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem ook elk jaar voor om niet meer mee te doen aan dat gedoe met kerstkaarten. Maar zoals elk jaar voel ik me er weer zo lullig over als ik mijn dressoir vol heb staan met kaartjes van anderen.....dat ik toch maar weer kaartjes gekocht heb. Maar volgend jaar, volgend jaar stop ik echt;-)
    Die postzegels spaar ik zoveel mogelijk uit door op de fiets rond te brengen, waar mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik stuur geen kerstkaarten meer. Manlief wel naar zijn familie, omdat hij dat persé wil, maar zit ondertussen te kreunen en steunen dat hij het zo'n gedoe vindt, dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn. Sinds vorig jaar stort ik het geld op de rekening van Ronald mcDonald, omdat we daar 2 jaar geleden de kerst hebben doorgebracht. Ondanks de moeilijke periode toen, werd er toch voor een klein beetje kerstgevoel gezorgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet hoe mensen kunnen vereenzamen. Kwetsbaren, zieken.
    Een bezoekje kan veel doen maar als je te ziek bent kan het ook belastend zijn. Een kaartje , het gevoel dat er aan je gedacht wordt doet heel veel.
    Post krijgen is dan een lichtpuntje in de dag.
    Ik denk dat velen daar niet bij stil staan, zeker niet als jezelf gezond bent.
    Merk zelf ook hoe het gewaardeerd wordt als je een kaartje stuurt.
    Hoor van de zieken terug hoe erg dat dit gewaardeerd wordt, ik denk zelfs meer dan ik bewust was/ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij versturen ze nog wel, hoewel het er elk jaar minder worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben flink geschrapt in ons 'wij-sturen-jou-een-kerstkaart-omdat-het-zo'n-gewoonte-is" bestand" en sturen nog maar een aantal kerstkaarten en zonodig brengen we ze op de fiets rond. De kerstpostzegels (en de gewone zegels) heb ik gekocht bij www.postzegelsmetkorting.nl. Ik heb nu € 10,45 betaald voor een velletje kerstzegels uit 2011! Scheelt toch een klein beetje!
    Verder wil ik je hele fijne kerstdagen wensen!!

    BeantwoordenVerwijderen