dinsdag 10 december 2013

Hypotheek

Het is weer eens tijd om te schrijven over de hypotheek, want een tijdje terug schreef ik over ons aflosplan en de hoop om dit jaar in ieder geval een eerste aflossing te doen...

Helaas gaat dat niet lukken. We zijn al aardig op weg om het minimum bedrag van €500,- te sparen, dit doe ik door de uitbetalingen van euroclix, moneymiljonair en advertentie inkomsten. Maar het sparen op de andere spaarrekening gaat niet zo hard.

We hebben een bufferbedrag in ons hoofd en dat haalden we in Oktober, daarna zouden we verder sparen en een gedeelte van het gespaarde bedrag overboeken naar de spaarrekening voor de hypotheek. Maar helaas moest ik de afgelopen maanden regelmatig spaargeld terugboeken, en hierdoor staan we nu nog steeds op het gewenste bufferbedrag (maar helaas geen cent meer)

We weten gelukkig ook waardoor het komt. Dure maanden, vakantie en ga zo maar door, maar toch baal ik er van, ik wil die spaarrekening natuurlijk gewoon zien groeien!

Daarnaast bedachten we ons ineens dat volgend jaar ook een duur jaar wordt (door onder andere onze bruiloft) en ik ben een beetje bang om straks nog maar een heel kleine buffer over te houden. Daarnaast is de 2e auto, die we zouden verkopen, nog steeds niet verkocht! En we twijfelen nu ook weer of we deze wel moeten verkopen, omdat er ook bij vriend zijn nieuwe baan onrust is....

twijfels, twijfels... en angst om weer een baan te verliezen. En het geld dat we extra overmaken voor de hypotheek, krijgen we niet meer terug.

Ik ben nu van plan om gewoon door te sparen op de extra aflos spaarrekening voor de hypotheek... maar om dit bedrag in ieder geval tot na de bruiloft te laten staan. Dan zijn we weer een half jaar verder en is er ook weer meer zekerheid. Waarschijnlijk hebben we het geld echt niet nodig, maar mochten we het nodig hebben, dan is het fijn om er nog even bij te kunnen!

En... vanaf Januari gaat echt even de hand op de knip, zodat we de spaarrekening nog even flink kunnen laten groeien... want dat kunnen we echt wel, als we ons best ervoor doen! ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten