maandag 25 november 2013

Marktplaats

Vrijdagmiddag werd ik opeens weer aangestoken door het opruim en "gooi het weg!!!" virus, ik begon bij de schuur en eindigde in de woonkamer, daarna was ik kapot ;)

Nadat alles was uitgezocht, waren er natuurlijk ook spullen om op marktplaats te zetten. Ik maakte foto's met mijn telefoon (daarom vind ik hem ideaal) en vulde gelijk weer eens mijn winkeltje.

Ik ben al jaren actief op marktplaats. In eerste instantie om dingen te verkopen, maar de laatste jaren koop ik ook met veel plezier leuke dingen die in de winkel voor veeeel meer worden verkocht ;) En... tja... ik heb weleens vervelende dingen gehad, zoals mensen die zouden langskomen, maar nooit kwamen, en een aankoop van schoentjes voor onze kleine man die echt veel te klein bleken (daar heb ik toen uitgebreid over geblogd!) Maar over het algemeen vind ik marktplaats erg fijn om van onze oude troep spullen af te komen.

Vanmorgen was mijn winkeltje alweer uitverkocht, ik vraag nooit de hoofdprijs, want dan raak je het natuurlijk nooit kwijt! Hierdoor verkoop ik altijd redelijk snel.

En omdat mijn winkeltje vanmorgen alweer leeg was, sjeesde ik vandaag weer door het huis. Inmiddels staan er weer een paar dingen op.

Doordat ik kleine prijsjes vraag, levert het niet heel veel op, maar... alles wat ik verdien schrijf ik over op de spaarrekening die we hebben voor onze kleine man. Met deze spaarrekening kan hij bijvoorbeeld zijn rijbewijs halen/ studeren/ huisje inrichten of zoiets.... dat zien we tegen die tijd wel :)
Bij elkaar wordt het (samen met ons maandelijks spaarbedrag voor hem) al een flink gevulde rekening.

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je kleine prijzen vraagt. Ik vind marktplaats vaak nog best duur. Daarom ga ik meestal naar ebay.co.uk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt superleuk, zo sparen voor je zoontje. Mijn ouders spaarden ook voor mij. Niet zoveel per maand, want er zijn in totaal zes kinderen. Maar toch wel bijna 2000 euro. Toen ik 18 was, kreeg ik het pasje van die rekening. Ik had het kunnen gebruiken voor mijn rijbewijs, maar heb dat niet gedaan, omdat mijn moeder zovaak had verteld hoe fijn zij het vond dat ze het door haar ouders gespaarde geld kreeg toen ze ging trouwen. Nu dat bij mij bijna het geval is (ik ben nu 22 jaar), ga ik inderdaad mijn "rabobankrekening" aanbreken (mijn eigen spaargeld had ik bij de ING, maar dat is op). Ik studeer nog en verdien niet zoveel, dus ben echt zo blij met dat bedrag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zo doe ik het ook. Alleen gaat hier het verdiende geld in het potje voor de hypotheek. Zo hoop ik dat we de hypotheek een paar jaar eerder kunnen aflossen, zo rond de 55 jaar hypotheekvrij zou wel fijn zijn.

    BeantwoordenVerwijderen