dinsdag 15 oktober 2013

Kou en lekkage!

Het is nu toch wel echt herfst. Met al die regen van de afgelopen dagen kunnen we er niet meer onderuit.

Buiten is het vooral s'ochtends vroeg erg koud! Maar binnen wordt het ook steeds kouder. Wij hebben ons 4 seizoenen dekbed gesplitst, omdat er altijd 1van ons zonder deken lag ;-) Maar... nu wordt zo'n enkel dekbed wel frisjes. We moeten dus binnenkort een dekbed erbij kopen.

In de woonkamer daalt de temperatuur ook alleen maar. Inmiddels tot zo'n 19,5 graden. Aangezien we hier meestal 20 of 21 graden gewend zijn, vind ik het best koud worden!! Vanmiddag kwam heel even de zon binnen schijnen en toen liep de temperatuur weer snel op toen ik de gordijnen opende. Hoewel het nu met een dikker vest nog wel te doen is, zal de verwarming deze week wel aangaan denk ik! We hebben het dan best wel lang volgehouden, dus dat vind ik helemaal prima.

De regen van de afgelopen dagen brengt ook wat vervelends met zich mee, namelijk lekkage!!
Althans... we hebben een raam op onze slaapkamer en naar mijn idee sluit die niet helemaal goed af. Er komt ook redelijk wat tocht langs het raam naar binnen. Ik heb in de vensterbank altijd een handdoek liggen, want als het regent en de wind staat erop, dan komt er weleens wat water naar binnen. De handdoek heeft het altijd netjes tegengehouden, maar nu blijf ik de handdoek maar verwisselen. Zondag was zelfs de vloerbedekking onder het raam helemaal zeiknat :-(

Inmiddels ben ik erachter dat het raam ook op slot kan, maar als ik dat probeer gaat het niet (ik kan de sleutel niet helemaal omdraaien) ik denk dat we de komende tijd even moeten kijken of we het slot kunnen smeren en het raam gewoon op slot kunnen doen, waarschijnlijk (hopelijk) sluit hij dan vanzelf helemaal goed af!

Ik hoop maar dat het zo makkelijk op te lossen is, we gaan het zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten