donderdag 15 augustus 2013

De crisis

Ik volg actief al het nieuws, gewoon omdat ik het interessant vind, maar ik ben ook nieuwsgierig van aard, dus ik wil vaak zoveel mogelijk informatie over vanalles weten en opzoeken.

Over de crisis wordt in ieder geval veel geschreven en dat volg ik dan ook met veel interesse. De laatste week lijkt het erop dat er steeds meer positieve berichten over de crisis naar buiten komen, het lijkt op vele vlakken iets beter te gaan en dat is natuurlijk goed nieuws.

Al ben ik zelf nog wel een beetje pessimistisch, eerst maar eens zien of het allemaal wel zo goed gaat.
Op mijn werk zijn inmiddels de halfjaar cijfers gepresenteerd en het bedrijf gaat erg goed, er is flink winst gemaakt, al is het ongeveer net zoveel als vorig jaar in dezelfde periode, iedereen is toch tevreden en dat was dus weer goed nieuws voor het personeel. Geen ontslagen, maar vooral zo doorgaan :)

Ik denk dat we nog wel een flinke tijd last hebben van de crisis, maar ik hoop natuurlijk dat de grootste ellende snel voorbij is.

Volg jij het nieuws over de crisis?

5 opmerkingen:

  1. Ja. Ook ik volg alles over de crisis. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik er weinig van gemerkt behalve dat alles in prijs stijgt. Gelukkig geen ontslagen in de buurt of omgeving. Wij mogen ons in de handjes knijpen van geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik blijf persoonlijk pessimistisch, want bij ons op het werk zijn ze flink aan het bezuinigen en natuurlijk gebeurt dat voornamelijk aan de onderkant, ik zit in de schoonmaak en mijn werkgever is de laatste jaren flink wat panden kwijtgeraakt en er moeten dus mensen uit en bovendien willen ze erg graag af van mensen die wat ouder worden en een vast contract voor rond de 30 uur per week hebben en in die categorie val ik bovendien zit ik in de ziektewet en werk op ATbasis en eigenlijk willen ze dan ook wel kwijt, dat gebeurt lekker subtiel,maar niet heus zo moet ik nog ruim 300 euro beuren van de maand februari omdat ze me eerst niet eens ziek wilden melden en dat geld is me al tig keer beloofd ,maar ik heb nog geen euro gezien,zelf moet ik er alles aan doen om weer beter te worden,maar de stress die het niet krijgen van dat geld oplevert is niet bevordelijk voor mijn gezondheid,ik ben alleen verdiener en kan dat geld echt niet missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, hier merken we de gevolgen van de crisis wel. Mijn vaders bedrijf is failliet gegaan, mijn zusje kan nog geen werk vinden en zelf zit ik ook thuis zonder werk. Ook bij mijn schoonstiefvader op het werk wordt al bezuinigd.... Dus ik maak het veel van dichtbij mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nope, ik volg geen nieuws over de crisis.
    Maar ik voel hem wel op het werk (zorg), al is het maar heel gering. Ik houd me alleen bezig met de crisis-gerelateerde dingen die direct gevolgen kunnen hebben voor mijn leven. Dus dat zijn dan vooral de bezuinigingen in de zorg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het voorbij komt wel. Maar ik vind het soms ook wel erg negatief allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen