zaterdag 25 mei 2013

Onze vrienden van de bank

Een paar maanden terug vroegen mijn schoonouders of wij een spaarrekening wilde openen voor onze kleine man. Ze wilden graag af en toe iets voor hem sparen, ontzettend lief natuurlijk!

Wij hebben zelf een spaarrekening voor hem, maar ze wilden graag dat we er 1 van de ING openden, want dan kreeg hij zo'n leuk pinspeelautomaat... owww jaaa! dacht ik, met weemoed terug aan vroeger, ik had zo'n blauwe (toen natuurlijk nog van de postbank) en heb daar uren mee gespeeld. (Al spaar ik nu liever op een rekening met meer rente ipv een rekening met cadeautjes)

Zo gezegd, zo gedaan... zou je zeggen! Niet dus. Nou ja, de rekening was natuurlijk snel geopend, maar we kregen een spaarpot in de vorm van een oranje leeuw... dat was een kleine teleurstelling, wij vroegen om de welbekende pinniemaat, maar nee hoor, die bestaat niet meer. Toen werd de teleurstelling nog iets groter, maar ja, een spaarpot is ook wel leuk.

Je raadt het al... de spaarpot is na een paar maanden al kapot. Het schroefje van het klepje (om het geld eruit te halen) bleef haken, waardoor ik heel erg mijn best moest doen om überhaupt het geld er nog uit te krijgen (zie je het voor je??!! Ik zou natuurlijk nooit zo'n spaarpot weggooien zonder dat al het geld eruit is) ;-)

Er ging dus een mailtje naar de ING, maar toen ik op de website naar een mailadres zocht, zag ik prompt de pinniemaat, nou jaaaaaa.... het bleek dus dat deze toch nog wel bestaat, je krijgt hem alleen bij een ander soort spaarrekening. (natuurlijk)

Dus er werd een mailtje gestuurd... en er kwam een antwoord; vervelend dat de spaarpot stuk is bladiebla, u kunt hem opsturen in de originele verpakking, dan krijgt u een nieuwe.

Er werd weer een mailtje gestuurd... we hebben hem een paar maanden en helaas bewaar ik die verpakking dus niet... daarnaast is ons verteld dat de pinniemaat niet meer bestond, wat dus wel zo blijkt te zijn, kunt u echt niets voor ons betekenen?? (ik vermelde natuurlijk ook even welke producten wij allemaal bij de ING afnamen, waarbij ik ze er nog even aan herinnerde dat ze dus best wat geld aan ons verdienen)

En er kwam weer een mailtje terug; wat vervelend bladiebla... wij adviseren u om deze rekening op te zeggen en een andere spaarrekening te openen, zodat u alsnog een pinniemaat krijgt. *Zucht*

Wat een klantvriendelijkheid weer... na overleg met mijn schoonouders hebben we nu besloten om de spaarrekening op te zeggen en er weer 1 te openen... bij een andere bank! Dank u, ING en wij adviseren u om toch wat klantvriendelijker te worden.... ;-)


8 opmerkingen:

  1. Grrrr, om toch gek van te worden??! Jammer dat deze banken zelf niet inzien dat dit nu niet bepaald reclame is voor hen zelf. Een pinnie was goedkoper voor ze geweest en dan waren opa, oma en de kleine vent blij geweest...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja precies! Maar ze hebben helaas niet zoveel klanten nodig tegenwoordig :-( (lees; ze verdienen meer dan genoeg)

      Verwijderen
  2. Gek zeg! Wij kregen ook een oranje leeuw, maar na een terugroepactie moest 'ie weer ingeleverd worden en zouden we een nieuwe krijgen. Maar omdat het niet lukte om een kindvriendelijke leeuw te maken kreeg hij een DVD.. hmm.. daar kun je toch niet mee sparen? En nu zijn ze er weer wel! Rare bedoeling..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, die leeuw is inderdaad nog steeds niet kindvriendelijk... oudervriendelijk trouwens ook niet ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een gedoe zeg! Je zou toch denken dat ze echt niet failliet gaan op één spaarpot en als je je andere erop in wilt ruilen... Bizar hoor. Nu zijn ze een klant kwijt, jammer voor hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach ze verdienen wel genoeg geld door ons weinig rente te geven en wel veel rente te vragen bij een lening of hypotheek.waarom zouden ze dan moeite doen om de wat kleinere klanten tevreden te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als wij nou ook eens zo zouden reageren als ze om staatssteun vragen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou inderdaad, dan bestonden ze denk ik niet meer ;-)

      Verwijderen