zondag 27 januari 2013

Oppas

Wij gaan weleens weg zonder onze kleine man om samen uit eten te gaan, naar een (verre) verjaardag etc. Gelukkig hebben we veel familie die zo ongeveer in de rij staan om op te passen. Hartstikke lief natuurlijk, mijn ouders passen bijvoorbeeld erg veel op en zeggen ook altijd JA!
Maar mijn ouders werken allebei ook nog en het is best wel druk, zo'n kleine man om je heen, daarom hebben we besloten om ook een oppas achter de hand te houden.

We hebben eens rondgevraagd en een meisje die ik ken van vroeger (is het zusje van een vroegere vriendin) die had wel interesse. Vandaag kwam ze even kennis maken met vriend en de kleine man en het klikte hartstikke goed, erg fijn!

Mijn ouders waren toch ook wel blij met dit nieuws, al zeiden ze dat ze het zeker zouden zeggen als het allemaal teveel wordt, maar ik neem ze graag een beetje in bescherming ;-)

We gaan niet heel vaak "gebruik" maken van de oppas, want dan wordt een avondje weg toch best prijzig, maar af en toe kan het helemaal geen kwaad. We merken allebei dat we elkaar weer helemaal leuk vinden als we weer eens iets samen doen.

Dus geen echte besparing, maar wel fijn om achter de hand te hebben. (we hadden overigens een goedkopere oppas kunnen vinden, maar ik vertrouw haar en dat vind ik veel belangrijker!)

Hebben jullie een oppas?! En wat betalen jullie per uur?

4 opmerkingen:

  1. Onze dochter van 15 jaar krijgt per uur oppassen meestal 3 euro. (blijkbaar gebruikelijk in 'onze' buurt.

    Groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. € 5 per keer, dus onafhankelijk van tijd.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor ons is het al een tijd geleden dat we oppas nodig hebben. Maar het is goed om iemand achter de hand te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen