vrijdag 14 december 2012

Onze kerstboom

Vanaf Augustus hadden we hem al in huis, onze kerstboom!

Al zat hij natuurlijk wel gewoon nog in de doos, want het is een kunstkerstboom. Tot en met vorig jaar vond ik dat maar een vies woord, wie neemt er nou een neppe boom? Maar ik ben toch helemaal om!

We kregen de kerstboom aangeboden door een familielid die hem niet meer wilde, we mochten hem gratis hebben. We hebben even getwijfeld, maar toen toch besloten om hem over te nemen. Het lieve familielid heeft inmiddels een mooi kerststukje gehad, en zo kwam het dat we hem in Augustus al meenamen.

Inmiddels is hij helemaal opgezet. Hij staat op een tafeltje in verband met onze kleine man en ik vind hem super mooi!!

En wat ben ik blij dat we niet meer bij het tuincentrum moeten zoeken naar een boom die WEL recht is, je staat in de kou om er uiteindelijk thuis achter te komen dat je boom eigenlijk ook wel een beetje scheef is, AArgh... je leest het al, dit was altijd een "klein" puntje van irritatie bij ons!

Het enige probleem was dat deze boom iets groter is dan ons normale formaat, waardoor we nadat we alle slingers en ballen hadden opgehangen we een half lege boom hadden ;-) Inmiddels is dit probleem opgelost en genieten we van onze gratis boom, die ook nog beter voor het milieu is en zitten we gezellig in onze kamer waar geen duizend naalden ronddwalen... heerlijk! ik geniet erop los ;-)

En om hem dan nog even met jullie te delen; hier is ie!!!!


4 opmerkingen:

  1. Ziet er netjes uit! Kan me voorstellen dat je het gezeur zat bent en een neppe neemt hoor. Toch heeft het ook altijd wel wat, dat gedoe. Nu hopen dat ie met rust gelaten wordt :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zou ons verhaal kunnen zijn.
    Meer dan veertig jaar hebben wij een echte kerstboom gehad.
    Nu hebben we met iemand geruild voor een grote zak kattenvoer.
    Ik heb het idee dat ik hem van de vuilnisbak heb gered.
    Een mooie kerstgedachte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn ouders hadden ook lang een 'echte'. Heerlijk vond ik het, de geur van dennennaalden in huis, maar m'n moeder en ik liepen rond kersttijd 24 uur per dag, 7 dagen per week met hoofdpijn, keelpijn en snotneus rond. Met onze hooikoorts waren we allergisch voor de kerstboom, en niet zo'n beetje ook. Toen ook nog bleek dat de gevallen dennennaalden (waar m'n ouders al last van hadden met stofzuigen de hele tijd) slecht konden zijn voor de honden, was voor hen de keus snel gemaakt voor een nepperd. Wat een verademing, voor ons letterlijk, we konden ineens weer ademen!
    Gelukkig had m'n ex ook al een nep, zodat ik daar geen strijd over hoefde te leveren, en sinds vorig jaar heb ik er ook een. Nog los van het moeite doen om te zoeken: bij mij komt er geen echte boom meer in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er gezellig uit!
    Groetjes Boukje

    BeantwoordenVerwijderen