zondag 25 november 2012

Cadeaus

Vandaag gingen we op familiebezoek, best een stuk rijden, dus ook flink wat benzinekosten, daarnaast waaiden we bijna van de snelweg, maar dat mocht de pret niet drukken!

Als wij op bezoek gaan nemen we vaak iets mee, maar gisteren bedacht ik mij dat ik nog niks had, en we weten het allemaal; last minute wordt vaak duur. We hebben toch iets leuks meegenomen (ook voor hun kleine man) en waren €14,- kwijt. Dat valt me nog mee, en daarbij hebben we een hele gezellige middag gehad!

Verder vliegen de kerst/ oud en nieuw plannen hier door de familie. We vieren alle dagen bij familie en we hebben nu besloten om bij mijn familie geen cadeautjes te doen. Helaas is niet de hele familie compleet en vaak weten we toch weinig te vragen. Of we bij mijn schoonfamilie cadeautjes doen, is nog niet bekend.

Sinterklaas vieren we dit jaar ook niet. Wij hebben jaren het sinterklaasspel gespeeld bij ons thuis, maar vinden het een beetje jammer dat niemand anders dit eens organiseerd. En hoewel het kleine cadeautjes zijn, scheelt dat toch wel weer.

Waar we aan de ene kant misschien wel teveel betalen, besparen we dat ook wel weer aan de andere kant (al wil ik mijzelf wel aanleren om van tevoren naar leuke kleinigheidjes te kijken, we weten vaak ver van tevoren wanneer we op bezoek gaan)

Verder hebben we ons vandaag eens gestort op ons spaarplan, omdat we weer kunnen gaan sparen, moet het ook een doel hebben! Daarover binnenkort meer.

Wat nemen jullie mee als je op bezoek gaat?!

6 opmerkingen:

  1. Wij nemen eigenlijk niks mee, meestal... Alleen met verjaardagen neem ik wat mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij nemem eigenlijk ook nooit iets mee.
    Ja inderdaad met een verjaardag wel.
    In onze vriendengroep hebben we afgesproken elkaar niks meer te geven met verjaardagen dan alleen een leuk kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mezelf. Misschien wel erg, maar anders is het niet.
    Ook van visite verwacht ik niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms niets, soms iets lekkers zoals een zelfgebakken cake, soms een bloemetje. Weetje, voel je niet verplicht om wat mee te nemen! Ze nodigen jouw toch uit, niet je cadeautje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is waar! Dit was familie die ik misschien twee keer per jaar zie, dan vind ik het toch leuk om in ieder geval iets voor hun kleine man mee te nemen ;-)

    Toch lees ik hier dat het dus niet vaak gedaan wordt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen