dinsdag 2 oktober 2012

Nieuwe doelen voor Oktober

Hoewel ik best een aantal doelen voor September niet had gehaald, heb ik gemerkt dat het mij wel motiveert om de dingen aan te pakken, vandaar dus een nieuwe lijstje...

1. 3 dingen op marktplaats zetten. (De 5 dingen van vorige maand was ivm vakantie niet gedaan, maar ik heb nog genoeg dingen om weg te doen, dus 3 dingen moeten te doen zijn.)

2. 5000 Euroclix sparen, ik heb er inmiddels 4300, dus dat moet te doen zijn! De punten hebben dan een waarde van € 70,- die ik ga gebruiken voor cadeau's voor de feestdagen.

3. 0,8 kg. afvallen. Ik wil nog 1,5 kg. kwijt voor eind November, dit is vooral psychisch, want tegen die tijd ben ik precies 9 maanden terug bevallen en wil ik dus echt weer op mijn oude gewicht zijn. Met gezond eten en flink bewegen moet dit zeker lukken.

4. Een brood bakken. Wij hebben een broodbakmachine die helaas meer stilstaat dan dat hij "werkt"
Hoog tijd dus om weer lekker brood te bakken! Wie heeft er toevallig een standaard recept voor een gewoon wit/bruin of volkorenbrood?? Ik zou het graag willen weten!

5. Meer opruimen/ dingen aanpakken. De laatste tijd ben ik redelijk druk dat ik vaak maar op de bank plof als dat even kan. Hierdoor is ons huis wel erg rommelig aan het worden, ook de schoonmaak blijft een beetje liggen. Als ik elke dag 15-30 minuten even flink aan de slag ga, dan kan ik mijn achterstand weer inlopen.

6. Avondje samen plannen met vriend. Voordat onze kleine man werd geboren hebben wij de afspraak gemaakt om elke maand een avondje samen te plannen. Dit is tot nu toe 2 keer gelukt. Aangezien ik het wel belangrijk vind om ook eens gewoon samen te zijn, vind ik dat we binnenkort weer een avondje moeten plannen.

7. Kringloopwinkel bezoeken. Ik ben al zo lang niet meer bij de kringloopwinkel geweest. En in onze woonplaats is er sinds kort zelfs een nieuwe kringloopwinkel geopend. Hoog tijd dus om deze eens te bezoeken!

8. Vaker vegetarisch eten. Wij eten gemiddeld nog 4 avonden per week een maaltijd met vlees. We willen niet helemaal vegetarisch eten, maar een avondje erbij kan natuurlijk geen kwaad. Ook omdat ik merk dat we de laatste tijd soms toch weer vaker vlees eten, wil ik daar deze maand op gaan letten.

9. Spaarrekening voor kleine man openen. Ik blogde al eerder over ons plan om een spaarrekening voor onze kleine man te openen. Deze maand wil ik mij echt eens oriënteren over de mogelijkheden bij verschillende banken en een rekening openen.

10. Sparen!! Wij hebben een aantal maanden achter de rug waarbij er minder inkomsten waren. Dit gaat nu gelukkig weer veranderen. Waarschijnlijk wordt dit de eerst maand dat wij weer eens de spaarrekening kunnen aanvullen! Al is het maar een klein bedrag, ik ga ervoor!

Weer 10 mooie doelen! Hebben jullie nog concrete plannen voor de komende maand?!

1 opmerking:

  1. Brood bakken kun je doen met het recept van Teunie:
    http://eenvoudigleven.blogspot.nl/2008/07/brood-bakken.html
    Geen broodverbetermiddel aan toevoegen (schrijft ze zelf later ook), dat verbeterd niets!
    Ik kneed het deeg in de keukenmachine en laat het dan in die bak 45 minuten rijzen, gewoon op het aanrecht met een natte en uitgewrongen theedoek erover.
    Dan druk ik de lucht eruit en vorm het brood voor in het broodblik of cakeblik. Daarin rijst het nog ong 75 min en dan gaat het bij mij een uurtje de oven in op 180 graden. Dat had ik liever hoger gewild, maarja mijn oventje gaat nou eenmaal niet harder:P
    Als je het 's avonds maakt en de nacht laat afkoelen, heb je 's ochtends heerlijk brood!!

    Ik zal er zo ook een stukje over bloggen

    BeantwoordenVerwijderen