zaterdag 1 september 2012

Lezen bespaard ons energieverbruik

Ongeveer 2 weken terug ben ik weer eens bij de bibliotheek geweest. Ik ben een groot fan, ga elke maand wel een stapel tijdschriften en een stapel boeken halen.

Meestal lees ik s'avonds, maar de afgelopen week heb ik ook heel veel overdag gelezen. Als onze kleine man een dutje doet, is er niets fijners dan even een momentje rust te pakken en een boek te lezen. Natuurlijk doe ik dit niet elke keer, maar van eenmaal per dag kom ik heerlijk tot rust.

De weken ervoor zette ik nogal vaak de tv aan. Dat begon mij een beetje te irriteren, alsof ik niets beters te doen had dan overdag tv te kijken. Ik heb klusjes gedaan, maar dus ook gelezen, en wat blijkt??? Het scheelt gewoon in ons energieverbruik.

Ik schrijf netjes elke week ons verbruik op en nu ik erop let en overdag en s'avonds eerder een boek pak, scheelde het deze week 7 kWh. Dat vind ik eigenlijk best wel veel!

Misschien ligt het ook aan andere dingen, maar het zal toch een kleine rol hebben gespeeld. Het scheelt natuurlijk in geld erg weinig, maar zoals ik altijd zeg; alle beetjes helpen.

Helaas gaat de bibliotheek verhuizen en kan ik de komende weken niet gaan, terwijl ik alles alweer uit heb! Gelukkig hebben mijn ouders een goed gevulde boekenkast waar ik binnenkort eens in ga neuzen :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten