vrijdag 28 september 2012

Budgetrecept; Westernhap!

Nu het weer kouder wordt, heb ik zin in stamppotten en echte winterse kost, ik heb een heel lekker recept, dat vroeger bij ons thuis al favoriet was. Daarnaast was het het favoriete maaltje van iemand die ons nader staat en er helaas niet meer is, altijd wordt er even aan hem gedacht als de Westernhap op tafel staat.
Ik hoop dat een aantal van jullie enthousiast worden en het misschien wel zelf gaan maken, laat mij weten wat je ervan vond, dat zou ik hartstikke leuk vinden.

Nodig voor 4 personen;
1 kg. Aardappels
2 grote uien
1 (magere) rookworst
1 groot blik witte bonen in tomatensaus
Ketjap manis
Zout naar smaak
boter of olie om in te bakken
(zelfgemaakte appelmoes met veel kaneel is er heerlijk bij!)

Schil de aardappels en kook ze 10 minuten in water met zout. Laat ze afkoelen en snijd in grove stukken.

Pel en snipper ondertussen de uien en fruit ze in boter of olie.

Bak de aardappels in een grote koekenpan in (het liefst) boter bruin en knapperig, doe ze over in een ruime pan en voeg de witte bonen, de gebakken uien en de rookworst (die je eerst goed moet opwarmen, zie verpakking) toe en warm goed door.

Voeg naar smaak ketjap toe.

Zoals gezegd, heerlijk met zelfgemaakte appelmoes met veel kaneel.

Een heerlijk rustiek wintergerecht, Eet Smakelijk!!

2 opmerkingen:

  1. Dit is echt een supergoedkoop recept. Ik ga het binnenkort uitproberenmaar dan met spekjes ipv worst. En ik denk dat we het hier lekkerder vinden om de spekjes met wat meer uien te bakken en die apart op het bord te doen.

    Groetjes veggiemo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit blog heb ik toevallig pas vanochtend ontdekt, echt een leuk blog.

    Het recept lijkt me erg lekker, goedkoop en voedzaam. Ik ga het zeker eens maken en dan zal ik laten weten hoe ik het vond!

    Pecunia.

    BeantwoordenVerwijderen