vrijdag 31 juli 2015

Water enzo!

Het was weer eens tijd om de stand van de watermeter door te geven.
We hebben afgelopen jaar iets meer water verbruikt dan een jaar eerder, namelijk 86 m3.

Ik had eigenlijk geen idee of dit veel of weinig was. We zijn wel altijd zuinig met water, maar in de zomer vullen we ook gerust een zwembadje enzo, dit jaar hebben we zelfs een enorm groot opblaaszwembad, dus daar past flink wat water in.

Op de site van het Nibud vond ik de volgende gemiddelden qua water verbruik;
2 personen; 93 m3
3 personen; 127 m3
4 personen; 159 m3
5 personen; 194 m3

We zijn nu natuurlijk met 5 personen, maar niet het gehele jaar en de kinderen kun je niet echt helemaal meerekenen vind ik. Ik denk dus dat we ongeveer tussen de 2 en 3 personen zitten, maar ons verbruik ligt dus een stuk lager! Dat is mooi en daar ben ik blij mee.

Ons verbruik is de laatste jaren elk jaar een beetje hoger geworden, dat is op zich niet erg, want uiteindelijk verbruiken we nog steeds een stuk minder dan anderen, maar ik hoop het komend jaar het verbruik zo te houden of iets te verminderen... ook al worden de kinderen groter, we hebben nu ook de regenton :)

Wat is jou waterverbruik? Kan het nog beter?

Like Samen Besparen op facebook! *klik*

6 opmerkingen:

  1. 86 is netjes toch.
    Hier een verbruik van meestal rond de 55. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen.
    Is heel weinig maar water kost geen drol dus in de portemonnee merken wij er niks van dat we hier zo zuinig mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je maar geen drinkwater verspilt is elk gebruik goed. Ik gebruik ongeveer 30 m3 met 1,5 mens - lat-relatie.

    Veel water wordt hergebruikt en de 3 regentonnen zijn weer lekker gevuld de afgelopen dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit op een kleine 100, voor een ruime 3 personen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij verbruiken twee kun per week. Vier grote personen en 9 kub extra om het zwembad te vullen. Ongeveer dus 110

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Afgelopen jaar zaten we op 83 maar dit jaar gaan we daar denk ik overheen, omdat we nu al op 50 zitten (26 weken)
    Wij letten ook goed op water, het is toch je eerste levens behoefte.
    We letten nu dus nóg meer op om niet over de 100 heen te gaan.
    Dit is voor 3 personen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zitten hier al jaren op een verbruik van rond de 50 M3 met 6 personen dit jaar voor het eerst een groot zwembad gevuld ruim 7 M3 dus zal nu wat hoger worden.

    BeantwoordenVerwijderen