dinsdag 14 juli 2015

Opruimvirus

Terwijl iedereen druk het huis aan het minimaliseren is, lukte het mij nog niet zo goed. Met periodes gaan er wel dingen weg, maar er komen vooral veel spullen bij!

Dat vind ikzelf niet erg, maar ik probeer wel op te passen dat het huis niet helemaal vol ligt met spullen die we toch niet gebruiken, dat vind ik zonde. Die spullen wil ik liever weghebben of omzetten in keiharde euro's (verkopen dus!)

Daarom ben ik er maar weer eens mee begonnen. Ik heb echt heel weinig tijd ivm de kinderen... de dag begint tussen 5 en 6u. en S'avonds rond 22u ruim ik nog wat spullen op en duik met een rotgang mijn bed in, ze noemen het niet voor niets tropenjaren, toch? ;) Doorgaan en doorrennen is gewoon erg druk, maar een dag op de bank hangen komt vast wel weer... over een aantal jaar, haha!

Ik probeer nu dus vooral wat dingen op te ruimen als ik extra hulp heb, dan kan ik vaak wel even snel iets doen. Helaas begon deze poging met een verkoop via de fb groep waarbij iemand nogal boos en dreigend was naar mij toe, dan vergaat je het plezier gelijk weer... maar gelukkig, je kunt personen ook lekker blokkeren en nooit meer aan denken...

Zo wordt er dus regelmatig iets verkocht en weggegeven, echt minimalistisch zal het hier niet worden, maar iets minder mag zeker wel. Het feit dat ik al vaak niet weet wat ik moet vragen voor mijn verjaardag, sinterklaas, verjaardagen van de kinderen enzo laat wel zien hoe rijk we eigenlijk zijn.

En ook door die kleine verkopen blijft de spaarrekening lekker groeien. Ons spaardoel voor dit jaar is inmiddels al behaald, al kwam dat niet alleen door de verkopen maar natuurlijk hielp het vakantiegeld en het geld terug van de belastingdienst lekker mee. Het geeft wel een fijn gevoel dat we een goede reserve hebben, al denk ik soms ook; laten we er lekker een week heel luxe van op vakantie gaan of gewoon een grote nieuwe auto kopen, maar ja, dat is ook allemaal niet zo nodig he?! En als ik iedereen mag geloven worden onze kinderen alleen maar duurder als ze ouder worden, en dat klinkt ook wel heel logisch, dus we sparen gewoon lekker door.

Onze kleine man is niet zo blij met mijn opruimpogingen, want toen hij laatst zag dat ZIJN schoenen werden "afgepakt" door een mevrouw waren er dikke tranen... die schoenen paste hij natuurlijk allang niet meer, maar hij vond toch wel dat het zijn schoenen waren, oeps! Het voordeel hiervan is wel weer dat, als hij niet luistert we kunnen dreigen met het verkopen van al zijn schoenen... ;) werkt als een trein hoor! :P


7 opmerkingen:

  1. Ooooh...hahaha, jij bent gemeen zeg, dreigen met schoenen verkopen als ie niet luistert! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whahaha, lekker is dat, worden je schoenen onder je gat verkocht :P Mooi dat het zo goed gaat met de spaarrekening!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je je spaardoel al hebt bereikt. Vervelend van die negatieve ervaring op Facebook. Dat hoor je helaas best vaker.

    <a href="http://www.huisvlijt.com>Huisvlijt</a>

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vertel mijn dochters altijd dat we er andere kindjes blij mee gaan maken. Dat vinden ze vaak wel best.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat het spaardoel al behaald is zeg! En wat jammer van zo'n negatieve reactie. Inderdaad, lekker blokkeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn als je spaardoelen al behaalt is. Vervelend dat er altijd mensen zijn die zo nodig moeilijk moeten doen.
    Wegschuld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen