zaterdag 6 juni 2015

De aanbiedingen valkuil....

Afgelopen week ging ik extra naar een andere supermarkt omdat de cruesli in de aanbieding was, en die vinden we hier heerlijk, dus ik wilde even een mooie voorraad meenemen.

Ik besloot onze kleine man mee te nemen en ging met de auto zodat ik echt een goede voorraad kon kopen. Helaas was het op de dag zelf markt en daardoor enorm druk, het betekende dat we uiteindelijk erg ver weg geparkeerd stonden, waardoor ik dus gelijk besloot om iets minder voorraad te halen ;)

In de winkel was er gelukkig genoeg te koop. En daar kom je achter als je een kind bij je hebt... "Kijk mam, koekjes!" "Oooh, mama, AARDBEIEN!!!" En aangezien ik het prima vind als hij veel fruit eet, ben ik gezwicht... Daarnaast nam ik ook gelijk wat andere boodschappen mee, die eerlijk gezegd niet erg nodig waren!

Uiteindelijk heb ik met het kopen van de aanbieding €2,- bespaard en daarmee €7,- in de winkel extra uitgegeven en €5,- op de markt, omdat we daar toch langsliepen.... Ik had dus beter gewoon de cruesli kunnen kopen zoals altijd, dan was ik goedkoper uitgeweest! :O

Ik vond het achteraf echt stom van mezelf... Dit is echt zo'n valkuil waar ik al heel lang niet ingelopen was, maar zo zie je maar, het blijft soms extra opletten! (En de aardbeien waren overigens heerlijk, de kleine man was weer blij) ;)

Loop jij weleens in zo'n valkuil?

Like samen besparen op Facebook! *klik*

5 opmerkingen:

  1. Ik loop constant in dat soort valkuilen vrees ik... Maar ach, die aardbeitjes: dan is je geld in ieder geval goed besteed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt al weer een hele poos geleden dat ik elke week €150,- pinde en daar de week mee rond kwam. Dit beviel heel goed. Er ging standaard €10,- af voor zakgeld voor de kinderen, ook als er eens een kinderfeestje was ofzo dit ik dat van het weekgeld. Na een rare en nare winter met ziekte, operatie en werkloosheid is hier de slop in gekomen. Nu met al die feestdagen en lange weekenden is het er nog steeds niet van gekomen om het weer op te pakken. Dit ben ik vanaf deze woensdag wel weer van plan. Ik heb ook wel een poosje gehad dat ik allerlei supermarkten afging maar dat leidde alleen maar tot frustratie, dingen die in de aanbiedingen waren zijn op of artikelen die je online zag zijn niet in de winkel verkrijgbaar en meer van dat soort dingen. Groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om heel eerlijk te zijn niet nee, ondanks dat ik altijd 1 kind mee heb en soms twee zoals in vakanties. In de vakantie mag de oudste een zakje snoep uitzoeken voor hun beide. En verder niet zeuren, doen ze dit wel zeg ik heb je je beurs mee. Nee is altijd het antwoord en ik zeg dat ik alleen maar geld mee heb voor de gewone boodschappen. Vooral de boekjes vinden ze leuk maar vind ik te duur dus in de vakantie mag het wel eens of dat ik ze als verrassing mee neem.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wel herkenbaar ;) maar gelukkig kom ik nooit bij andere supermarkten omdat t niet te doen is op de fiets met meerdere kids naar andere supermarkten... naast school zit alelen een dirk en plus, doe meestal boodschappen bij de dirk, soms voor een aanbieding of product wat dirk niet heeft even naar de plus.. (maar dat komt nauwelijks voor..) maar kan t me wel voorstellen hoor;)
    en fruit zou ik niet erg vinden idd.. :)

    vandaag eens naar de markt geweest hier.. moeten we ook niet te vaak doen ;) aardbeien bij dirk gehaald, goedkoper dan de markt dankzij fb dat ik dat had gezien :p wat lekkers voor de lunch bij bakkerij t stoepje..:D jammie! man wat broodjes en koekjes (die dan bij dekoffie vanmorgen) en ik een italiaans brood, zo'n plat ding net als kaas-uibrood zegmaar, focaccia denk ik ??? en man nog een familiezak kibbeling.. oops.. toch even 19 euro kwijt in totaal.... niet zo slim haha maar wel leuk dat we hier nu een marktje hebben in de wijk en er toch even samen uit. doen we ook niet elke zaterdag ;) en gelijk een gezellig praatje met de vrouw van de bakkerskraam :) ook een soort valkuil soms.. ach we doen t niet zo vaak dus nu kan t een x... is wel waar maar toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aanbiedingen zijn bij mij geen valkuilen meer, het lijken soms bodemloze putten. Het scheelt heel erg dat ik nu een nee-nee sticker heb, nu zie ik al die geweldige-niet-te-missen aanbiedingen niet meer, dat scheelt een hele hoop.

    BeantwoordenVerwijderen