maandag 11 mei 2015

Ons weekend....

Het weekend is weer voorbij gevlogen! Man werkt altijd op zaterdag en zo'n zondag is dan ook gewoon weer heel snel voorbij.

Juist omdat man op zaterdag werkt, is hij op donderdag altijd vrij. Afgelopen donderdag hadden we een mooi dagje. We kregen nog kraambezoek en s'middags heeft iedereen even flink bijgeslapen. Onze kleine man werd met knalrode wangen wakker. Ook had hij wat verhoging, maar verder voelde hij zich niet echt ziek.

Vrijdag mocht hij naar het kinderdagverblijf. Ik twijfelde even of we hem moesten brengen, maar met de drukte in huis momenteel vind hij het ook altijd heel leuk om weer met de kindjes te spelen. Hij zag er verder niet ziek uit en had er veel zin in. Ik hield mijn telefoon natuurlijk wel de hele dag dicht bij me in de buurt.... en eind van de middag werd ik inderdaad gebeld. Dat hij lang had geslapen en nu met koorts wakker was geworden. Ik heb hem vlak daarna opgehaald en lekker een bedje op de bank voor hem gemaakt. Man had een lange dag op zijn werk en gelukkig zijn mijn ouders dan hier zodat het hele avondritueel gewoon door kon gaan. Uiteindelijk lag iedereen lekker te slapen.

Zaterdag ging man weer naar zijn werk en onze kleine man voelde zich weer beter. De ochtend vloog voorbij, de meisjes sliepen bijna de hele ochtend! En in de middag kwam de nieuwe oppas. Echt heerlijk weer even wat extra hulp. Ze ging zelfs met kleine man nog lekker naar buiten en daarna viel hij als een blok in slaap. Wij verzorgden de meisjes en aten een broodje, deden de was etc. genoeg te doen! Helaas werd kleine man na een korte tijd alweer wakker, weer niet lekker! Hij hing de rest van de middag op de bank en viel s'avonds vroeg in slaap.

Op zondag was het natuurlijk moederdag! Mijn blogje van gisteren was natuurlijk lekker sarcastisch bedoeld, want stiekem geniet ik van de zelfgemaakte knutsels! Ik kreeg een mooi cadeau van kleine man en van zijn zusjes en man een grote doos chocolade, heerlijk! Ook het uitgebreide ontbijtje ontbrak niet. We deden lekker rustig aan en wandelden s'middags nog even naar de supermarkt. Het was heerlijk weer! De meisjes sliepen s'middags nog lekker en toen hebben wij heerlijk in de tuin kunnen zitten. Echt genieten, want dat kan momenteel niet zo vaak. Hoe leuk de meisjes ook zijn, een tweeling is pittig. Ik heb inmiddels diep respect voor alle tweelingmoeders... het voelt soms als een ratrace waarbij je het bijna niet goed kunt doen. Als je met het ene kindje knuffelt omdat ze huilt, begint de andere soms te huilen en dan vind ik het lastig om te "moeten" kiezen. Ik mag niet klagen hoor! Want ik heb heel veel hulp, maar wat was het toch makkelijk met 1 baby toentertijd ;)

Helaas begon onze kleine man aan het eind van de middag flink te hoesten... na het eten werd hij zo benauwd dat zijn eten er weer uitkwam :( We hebben hem dus maar vroeg naar bed gebracht.

Vandaag moeten we even kijken hoe het met hem gaat als hij straks wakker wordt. Het is weer een kinderdagverblijf dag, maar als het niet gaat dan blijft hij lekker thuis bij ons. Zo zielig als die kleintjes ziek zijn!

Ik hoop dat we allemaal in ieder geval van het mooie weer kunnen genieten vandaag!

Like Samen Besparen op facebook! *klik*



Geen opmerkingen:

Een reactie posten