maandag 2 maart 2015

Hoeveel zijn wij waard?!

Met veel interesse volg ik vaak programma's over geld, het is altijd leuk om een kijkje te nemen bij andere mensen en natuurlijk te vergelijken met onze eigen situatie.
Inmiddels hebben we geen televisie abonnement meer, maar uiteraard nog wel uitzending gemist, je kunt tegenwoordig echt alles terugkijken, dus we missen alsnog niks en het scheelt nog steeds mooi ruim €50,- in de maand. ;)

Het programma "Hoeveel ben je waard" is momenteel weer te zien bij SBS6, het is het tweede seizoen en hoewel ik weleens schrik hoe mensen hun financiële situatie eruitziet, blijft het een leuk kijkje in iemands portemonnee. Het valt mij op dat er nog steeds vaak weinig overzicht is, en daar begint het natuurlijk allemaal mee.

Je kunt op de site van de ING (sponsor van het programma) zelf uitrekenen hoe je ervoor staat en hoeveel je waard bent. Het is natuurlijk een momentopname en zeker niet zo strikt als in het tv programma, aangezien je nooit precies weet hoeveel je woning bijvoorbeeld op dit moment waard is.

Ik heb de test gedaan, daarbij heb ik gebruik gemaakt van de laatste WOZ waarde van onze woning en ik heb onze inboedel niet al te hoog ingeschat, maar wel de duurdere dingen erbij opgeteld (zoals auto's etc.) Wij staan er op dit moment goed voor. We zijn namelijk €19.800 waard! Kijk, dat is nog eens fijn!

Het leukste van deze test is, dat je jouw situatie kunt vergelijken met de rest van Nederland, of in ieder geval de anderen die een soortgelijke situatie hebben. In ons geval zijn de "anderen" gemiddeld €9000 waard, dus wij doen het toch een stukje beter. Dat is goed om te weten, al is dat natuurlijk ook logisch als je dagelijks over geld schrijft.

Hoewel het allemaal flink gesponsord is, vind ik het wel heel leuk dat dit programma er weer is en dat je de test kunt doen, ook al is het maar een momentopname en kan het morgen allemaal weer anders zijn ;)

Weet jij ongeveer hoeveel je waard zou zijn?!

Like Samen Besparen op facebook! *klik*

7 opmerkingen:

  1. Ik bereken het elke maand dus ik weet het wel. Alleen de inboedel tel ik nooit mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk niet dat ik veel waard zou zijn. Ik woon in huurhuis, heb vrijwel geen spaargeld maar wel een studieschuld. Mijn auto is dan nog wel wat waard, maar meer dan 1500 zou ik er niet voor geven. Heb de test nog niet gedaan, maar ik denk dat ik een negatieve waarde zou krijgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het op zich een leuk programma maar vind wel dat de kandidaten op een bepaalde manier worden neergezet door de voice over. Ik vond dat programma van MArieke Henselmans leuk maar dat is al heel wat jaren geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeet ik nog te zeggen je hebt een prima score!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe bedoel je dat terugkijken
    hier heb ik een tv/ tel/ internet abonnement maar als ik sbs wil terugkijken betaal ik daar apart nog een paar euro voor
    alleen ned 123 kan ik gratis terugzien( 10 dagen)

    groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Monique,
      Wij kunnen heel veel gratis terugkijken via de RTL gemist app of SBS app, ik realiseer me wel dat je dan natuurlijk een tablet moet hebben en die heeft niet iedereen!

      Verwijderen
    2. oke
      wij hebben wel een tablet maar dat vind ik dus niet kijken.
      maar dankjewel voor je antwoord .
      ( ik hoopte eigenlijk dat ik wat vergeten was in te stellen op de tv , onze smart tv hebben we nl nog niet zolang en zonder abonnement wat ik wel meer hoor tegenwoordig vind ik wel een leuke besparing . maar met ons vieren ( 2 opgroeiende kinderen die ook steeds meer een eigen menng krijgen)is dat dus gewoon ( nog ) geen optie

      groetjes monique

      Verwijderen