donderdag 22 januari 2015

Nuttige producten?!

Als je gaat besparen, zijn er steeds meer producten die je niet meer gebruikt. Dat is op zich heel logisch, want heel veel producten heb je gewoon niet nodig! Ik vond het weleens leuk om eens op te sommen welke producten dat nou eigenlijk zijn ;)

* wc blokjes; ik las ooit in een boek van Marieke Henselmans dat die wc blokjes eigenlijk best wel overbodig zijn. En toen bedacht ik mij inderdaad dat ik eigenlijk niet goed wist waarom ik ze gebruikte.. de geur was wel lekker, maar verder... nu gebruiken we ze niet meer.

* Wasverzachter; Ik hoorde een reclame van Kruidvat, bespaar met Kruidvat, nu 2 flessen wasverzachter voor €5,- Daar moest ik wel even om lachen, wasverzachter heb je eigenlijk helemaal niet nodig, dus hoezo besparen? Sinds kort doen we af en toe een scheutje azijn bij de was, werkt ook perfect.

* Frisdrank; Man dronk flink wat frisdrank, en ik heel soms. Sinds hij flink is afgevallen, heeft hij de frisdrank helemaal uitgebannen. Als we visite krijgen, moeten we er ook echt aan denken om wat in huis te halen. Frisdrank is duur en helemaal niet gezond, je krijgt er heel veel suiker mee binnen, waardoor je sneller overgewicht hebt. Af en toe is natuurlijk niet erg, maar ik zou het zeker niet dagelijks drinken. Onze kleine man drinkt voornamelijk water (ikzelf trouwens ook) en de laatste tijd weleens limonade, hij vindt het allemaal prima, vooral bij kleine kinderen hoeft het allemaal echt niet.

* A-merken; Wij gebruiken nog wel A-merken, maar steeds minder, b of c-merken vind ik vaak net zo goed, en dat scheelt heel veel geld!

* Kant & Klaar; Ook dat kopen wij best weleens, maar je kunt zoveel dingen zelf veel lekkerder maken! Het kost misschien even iets meer tijd, maar het is echt de moeite waard en nog gezonder ook.

* TV abonnement; sinds kort hebben wij geen tv abonnement meer, dat klinkt misschien heel armoedig, maar ik heb echt nog niks gemist. We kijken wel programma's terug hoor, maar we kijken nu zoveel minder, er is heel veel op tv dat ik echt niet hoef te zien. Het scheelt ons heel veel geld.

* Prularia; Wij zorgen er wel voor dat ons huis gezellig is, maar die hartjes en borden met "home is where the heart is" heb ik eerlijk gezegd nooit zo begrepen ;)

* Veel speelgoed; Onze kleine man heeft echt veel speelgoed, en de laatste dagen speelt hij voornamelijk met; de kraan! Een beetje spetteren met water en wat afwasmiddel, kost niks en hij kan er heel lang mee bezig zijn. Natuurlijk is helemaal geen speelgoed hebben niet echt leuk, maar het kan zeker minder.

Wie o wie kan mijn lijst aanvullen?!

Like Samen Besparen op facebook! Lees gezellig mee... *klik*

7 opmerkingen:

  1. * Toiletreiniger, vloerreiniger, schoonmaakspul speciaal voor de badkamer, voor de ramen, etc. Er is overal wel schoonmaakmiddel voor te krijgen. Maar heb je dat allemaal nodig? Met groene zeep of zelfgemaakte vloeibare zeep van bijv. marseillezeep ben je al een heel eind. Zet daarnaast een fles azijn en een doosje baking soda in je keukenkastje en je kunt alles schoonmaken wat je wilt, zonder overal een apart middeltje voor te hebben. Veel simpeler toch?

    * Wij hebben de vaste telefoonlijn de deur uit gedaan. Puur omdat we hem weinig gebruikten door mobiele telefoongebruik (mensen bellen vaak op mobiele nummer en jij moet vaak naar mobiele nummers bellen, waardoor met de mobiele telefoon bellen vaak goedkoper is). We hebben een goedkoop abonnement op onze mobiele telefoon (zonder internet) en besparen een leuk bedrag per maand door geen abonnement meer te hebben op de vaste lijn

    Dat zijn de eersten die ik aan je lijst zou kunnen toevoegen. Verder sluit ik me helemaal aan op jouw lijst. Er zijn zoveel dingen die je echt niet nodig hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vaste telefoonlijn hebben wij inderdaad ook niet meer. We gebruikten de vaste telefoon echt nooit!

      Verwijderen
  2. Pakjes en zakjes vervangen door (gedroogde) kruiden. En niet te vergeten de potten.

    En het helpt ook om de helft van alles te gebruiken. Vaak werkt het dan ook goed en is dus net zo nuttig.

    Allerlei handige attributen van de tell sell en consorten.werken volgens mij nooit en staan al snel te versloffen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleding! Hoe vaak doe jij de was en hoevel kleren heb je (dus) nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb je echt gelijk in! Ik heb niet veel positiekleding, dus ik doe het nu met een stuk minder kledingstukken en ik red het prima!

      Verwijderen
  4. Schoonmaken gebeurt hier ook met baking soda,marseillezeep en azijn, van de zeep maak ik ook wasmiddel en handzeep in een pompje voor op het toilet.
    Verder is het een besparing en vooruitgang geweest om zelf brood te gaan bakken. Ik kan het met broodbakmachine, door handmatig kneden en afbakken in de oven, of in een DutchOven.Dat laatste is een gietijzeren pan die je van onder en boven bedekt met briketten.Heerlijk om op de camping vers brood mee te maken. Maar ik gebruik meestal de broodbakmachine. Mijn brood is lekkerder gezonder(geen toevoegingen) en goedkoper (ook als je de energie meerekent) dan uit de winkel.
    Verder maak ik zelf jam, liefst van in het wild geplukte bessen en rozenbottels.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De toiletblokjes zijn hier inderdaad ook al verbannen, net als de andere dingen trouwens waarover je schreef. Ik heb voor mezelf ook geen vloeibare zeep meer maar een stuk, dat gaat echt veel langer mee!

    BeantwoordenVerwijderen