zondag 7 december 2014

Spaarzegel koopdrift

Als er bij de supermarkt een spaaractie is, dan neem ik de zegels eigenlijk altijd aan, als ik er zelf niet voor spaar, dan maak ik graag iemand anders blij met de gekregen zegels! Nou moet ik eerlijk zeggen dat er hier ook weleens zegels blijven liggen, maar die doen we dan maar weg als we weer eens opruimen ;)

Nu we voor het boodschappenpakket van de plus sparen, hebben we best veel zegels nodig. Het ligt er net een beetje aan of we het pakket bij elkaar sparen, maar dat zien we nog wel.

Afgelopen week googelde ik even hoeveel zegels we precies nodig hadden en toen kwamen er een aantal hits van marktplaats... het blijkt dus zo te zijn dat er mensen zijn die dit soort zegels verkopen! Toen ik verder keek bleek er een hele markt voor te zijn... supermarktzegels, kortingsbonnen etc. Ik zou misschien nog wel iets verkopen waar ik zelf voor betaald heb, maar om nou gratis gekregen dingen te verkopen... ik weet het niet hoor, ik vind het nogal ver gaan.

Aan de andere kant las ik van de week een aantal verhalen van mensen die schulden hebben, en niet omdat ze teveel geld hebben uitgegeven of geen "zin" hebben om te werken, maar mensen die pech na pech hebben gehad. De verwarming staat deze dagen uit, want de rekening moet zo laag mogelijk blijven en deze mensen zitten regelmatig met jassen en handschoenen aan in huis, van dit soort verhalen schrik ik, en ik kan me helemaal voorstellen dat je dan van alles gaat verkopen, ook al levert het maar 1 euro op....

Om een lang verhaal kort te maken, ligt het dus net aan je situatie.

Zou jij zegels enzo verkopen op marktplaats? Al is het maar voor een klein extraatje?


9 opmerkingen:

  1. Nee, ik geef ze dan liever weg aan mensen die ik ken. Daar word ik denk ik veel blijer van. Maar als je inderdaad zwaar in de schulden zit kan ik het me wel voorstellen inderdaad...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee zegels verkoop ik niet. Ik geef ze weg aan mensen die achter mij in de rij staan of aan mijn moeder als zij iets spaart. Zelf spaar ik eigenlijk nergens aan mee. Wij hebben genoeg troep. :P " gratis" dozen zitten ook producten die ik niet gebruik en al met al heb je die "gratis" spullen zelf wel betaald. Eer ik zo'n kaart vol heb is de actie al afgelopen. Dus ik zou meer moeten gaan kopen om de doos te kunnen ophalen.

    Ik spaar mijn kooppunten digitaal en 2x per jaar laat ik ze uitbetalen. Altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geef ze meestal aan iemand die ook aan de kassa staat, of leg ze op een inpaktafel, of zet ze op de FB locale groep.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ligt eraan wat voor zegels, en hoe. Zo komt er hier zo af en toe toch een verdwaald pakje pickwick-thee in huis, en die zegels ruil ik wel tegen Perla-zegels bijvoorbeeld. Gratis gekregen zegels, zoals van het Plus-pakket, zou ik dan weer minder snel verkopen. Wij zouden daar, als er hier een plus had gezeten, nooit aan een pakket komen met ons tweetjes, maar dan zou ik ze eerder aan bekenden of aan de voedselbank geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zegels die ik zo krijg bij de supermarkt verkoop ik ook niet, al kan ik me voorstellen dat mensen dat uit noodzaak wel doen.

    Bij de Hoogvliet staan er aan de achterkant van de kassabon zegels afgedrukt voor een gratis product. Soms krijg ik de spaarkaart vol, soms niet en dan leg ik de kassabon ook op een inpaktafel. Ook als ik zelf een bepaald artikel niet echt nodig heb.

    Bij mij is de C1000 een Jumbo geworden en je kon sparen voor een boodschappenpakket. Ik redde het echt niet, dus ik heb de zegeltjes beneden op het prikbord van mijn flat gehangen.

    Ik pak wel alle zegeltjes aan, je kunt er altijd wel iemand blij mee maken. En soms vraagt iemand in de supermarkt spontaan of ik bepaalde zegeltjes spaar.

    Oh, ik denk er ineens aan dat ik nog coupons heb van dagjes uit van C1000/Jumbo... Die moeten deze maand nog verzilverd worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik spaar alles, er is altijd wel iemand uit de omgeving die toch de zegels wil hebben. Het pakket van de Plus spaar ik samen met mijn ouders. krijgen we de kaart vol dan is het goed, zo niet dan gaat de kaart naar de kerk. Deze had al een briefje opgehangen dat zij voldoende gezinnen weet, die graag zo'n pakket willen ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik spaar alleen de zegels die achterop de kassabonnen van de Hoogvliet zitten, verder geen zegelgedoe hier. Ik denk er zelfs aan om m'n airmileskaart op te zeggen; net als de bonuskaart van de AH. Als je namelijk bij de kassa zegt dat je je bonuskaart bent vergeten, dan scannen ze een eigen kaart en krijg je alsnog de korting. Desnoods vraag je iemand die voor (of achter) je in de rij staat of je zijn bonuskaart mag gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je geen cent meer heb kan ik me voorstellen dat je zelfs je zegeltjes gaat verkopen. Zelf geef ik ze liever weg of spaar ze natuurlijk zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. als ik er aan denk, zet ik ze op een weggeefgroep op fb. maar ik kom niet veel bij winkels waar ze zegels geven.. :p

    BeantwoordenVerwijderen