woensdag 29 oktober 2014

Recept; hartige taart met ui

Afgelopen zondag aten wij hartige taart, naar een recept dat ik via via heb gekregen, het is niet moeilijk en ook low budget, dus deel ik hem met jullie!

Benodigdheden voor 4 personen;
* 6 plakjes bladerdeeg
* 5 grote uien
* 100 gram spekreepjes
* 2 eieren
* 2 dl kookroom
* 100 gram geraspte kaas
* peper

Doen;
* Ontdooi de plakjes bladerdeeg en snijd ondertussen de uien in ringen
* Bak de spekreepjes in de pan en voeg de ui toe, bak de uien glazig en laat dan het mengsel op laag vuur stoven, ongeveer 10 minuten
* Verwarm de oven voor op 225 graden en bekleed een springvorm met het bladerdeeg
* Rol het deeg uit, of doe het zoals ik; trek de plakjes iets uit elkaar waardoor ze iets groter zijn en bekleed zo heel simpel de springvorm
* Bekleed de bakvorm daarna met bakpapier en een steunvulling (ik leg er gewoon een bordje in) en zet 10 minuten in de voorverwarmde oven
* Rasp de kaas en voeg samen met de eieren en kookroom in een kom en meng goed door elkaar
* Haal de bodem uit de oven en verwijder de steunvulling. Vul met het uienmengsel en het kaasmengsel, breng op smaak met peper (de spekreepjes zijn al zout, dus dat hoef je niet toe te voegen)
* Zet de taart 35 minuten in de voorverwarmde oven

En dan heb je een heerlijke hartige taart! Wij eten er vaak nog wat extra rauwkost bij, zoals komkommer. Daarnaast eten wij met 2 volwassen en 1 kind zo 2 dagen van de taart ;)

Eet Smakelijk!
Wat is jouw favoriete hartige taart recept?

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me heel lekker! Heb toevallig nog een bakje spekreepjes en een flesje kookroom staan die ik op moet gaan maken. Komt dat even goed uit ��
    Groeten, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen