vrijdag 24 oktober 2014

Besparen op luiers


Onze kleine man gebruikt inmiddels bijna geen luiers meer, thuis doet hij alles op het potje, maar als we onderweg zijn, krijgt hij nog een luier aan. 

Ik ben heel blij dat het zo snel al zo goed gaat, hoewel we er nog niet helemaal zijn, is het heel goed merkbaar dat we minder luiers hoeven aan te schaffen, het scheelt al een hoop geld! 

Hoewel we straks natuurlijk weer van voor af aan beginnen met de twee kindjes die eraan komen, zou het wel heel fijn zijn als onze kleine man tegen die tijd helemaal geen luiers meer nodig heeft, of alleen s'nachts ofzo... 

Vanaf de geboorte van onze kleine man besparen we al op luiers. Ik heb weleens een A-merk luiers cadeau gekregen (als kraamcadeau) maar heb zelf nooit een A-merk gekocht. Wij kopen altijd huismerk luiers en dan slaan we vooral groot in als er een aanbieding is.

We hebben het geluk dat onze kleine man allerlei merken luiers aan heeft gehad en tegen alle soorten gewoon kon, als je kindje uitslag krijgt, dan heb je soms minder of geen keus. 

Daarnaast besparen we flink op billendoekjes, het zijn toch maar doekjes die we weggooien, dus we gebruiken weleens een washandje, maar over het algemeen de goedkope doekjes, we betalen dan €0,69 per pakje, dus daar kun je nog weleens iets meer van gebruiken ;) 

We zijn zeker van plan om dit zo te blijven doen, helemaal als we straks dubbel zoveel luiers nodig hebben... dat kan een flinke kostenpost zijn als je A-merk luiers en doekjes koopt, maar huismerken en zelfs c-merken zijn wat ons betreft net zo goed en dat scheelt echt heel erg veel geld! 

Hoe bespaar jij op dit soort baby en peuter benodigdheden?! 

7 opmerkingen:

  1. De tijd van luiers ligt al een tijdje achter ons. Ik weet nog wel dat ik bij zoon al luiers had tot hij een maand of 8 was voor hij geboren was. Ze waren toen zo zwaar in de aanbieding omdat de supermarkt heropend werd. Dat waren toen Huggies. Hij kon niet tegen alle doekjes maar Natusan lukte wel (na watjes en washandjes in het begin) en die kocht ik in het groot in. Toen de luiers op waren kocht ik luierbroekjes van Kruitvat. Zoon was al met 15 maanden volledig zindelijk en kreeg alleen in de nacht een "broekie" om.
    Dochter kreeg van bijna alle luiers uitslag in haar liesjes en natuurlijk net niet van pampers. Zij was niet zo snel als haar broer. Vanaf ruim een jaar gaf ik haar ook de broekjes aan maar het duurde nog een tijdje voor ze zindelijk was. Grappig genoeg was zij toen wel direct helemaal zindelijk ook in de nacht. Ze was toen bijna 3.
    Bezuinigen erop hebben we niet bewust gedaan maar wel altijd kopen in de aanbieding. Beiden waren flinke babies de kleinste maat luiers hebben we maar even gebruikt. Bij zoon kregen we een pak bij de doos van Prenatal en dat was precies genoeg.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn gebonden aan het a- merk. Beide zoontjes hebben/hadden altijd gelijk hun billen helemaal kapot van een ander merk, ( ook hebben ze wasmiddel en voedings allergien misschien dat het verband houd met elkaar? Ze zijn gewoon gevoelig). Gelukkig is er altijd wel een aanbieding van dit merk. Ik bereken altijd de luier prijs per stuk! Zo kan ik bekijken of de aanbieding echt zo voordelig is als ze zeggen. Vaak is er bij de etos een goede actie waar ik dan groot insla en met hun spaaractie ook nog voor extra korting kan sparen die gelijk tijdig gebruikt mag worden. Je word er wel creatief van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zoontje plast nauwelijks op een dag, dus voor of na zn slaapje smiddags een schone luier is genoeg, die is dan nog bijna droog. hij drinkt wel genoeg. dus ik maak me er geen zorgen over. we geven dus niet zo veel uit aan luiers. ik denk ongeveer een jumbopak per maand (kruid.vat) doekjes gaan wel harder, die gebruik ook voor mn opvangkinderen. koop de kruidvat huismerk of huggies (erg fijn omdat er een ribbeletje in zit en dus bij kruimelpoep veel kruimels opveegt.. gladde doekjs niet), max een euro per pakje. omdat hij zo weinig plast, lukt het ook nog niet op potje of wc. kans dat hij spontaan moet plassen als we hem er op zetten is dan bijna nihil...

    vind het altijd knap als mensen schoonmaken met doekjes. ik denk daar echt niet aan omd at te pakken voor ik ga verschonen. maar kost ook weer veel water. voor ik lauw wter heb, gooi ik flink wat liters water weg... maar als ik hem op de commode heb, ga ik ook geen doekje meer pakken.. dus altijd billendoekjes hier (en afgelopen week de douche.. hij is ziek.. arm mannetje..)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij zoontje had ik de P.ampers en nu bij dochter de huismerk van de J.umbo. Zij zit ook nog steeds in nr 4, dus een jumbo pak per maand gaat er doorheen. Het wordt minder want ze plast nu na het slapen op de wc. En de doekjes van Z.witsal, na vele soorten te hebben gebruikt blijft dit de fijnste om mee te werken.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor de oudste had ik altijd pampers. Andere luiers waren geen succes ze had elke keer uitslag met als resultaat dat ik weer dure schimmelcreme kon aanschaffen. Voor jongste gaan wij nu zo nu en dan naar Duitsland en kopen wij het merk Babylove groot in. Doekjes en luiers. Leuk voor mijn portemonnee maar ook fijn dat er niet zoveel troep in de luiers/ doekjes. Laatste keer kochten we 40 pakken (zitten er 2 in een doos) en we kunnen nog wel even vooruit met deze luiers. De billendoekjes kosten voor 80 stuks 0,99 cent.

    Als we daar ook zijn koop ik badschuim/shampoo van Hipp. Zoveel gebruiken wij hier niet van dus dat gaat wel lang mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik bespaarde op luiers door ze bij de Aldi en Lidl te kopen. Dat ging echt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben altijd luiers van de Kruidvat, dat gaat hier altijd prima. Verder bespaar ik ook doordat ik altijd goed bijhou wanneer Tobias gaat poepen ;) Als ik weet dat ie 5 minuten na zijn maaltijd gaat poepen, dan wacht ik liever even een kwartiertje langer met verschonen dan anders ;)

    BeantwoordenVerwijderen