donderdag 4 september 2014

Persoonlijke aanbiedingen

Van verschillende winkels ontvang ik persoonlijke aanbiedingen. Omdat ik bijvoorbeeld een klantenkaart heb. Ik vind het niet erg om wat gegevens op te moeten geven, als ik daarna persoonlijke en interessante kortingen krijg.

Bij de ene winkel vind ik het beter dan de andere;
Zo heb ik een Kruidvat voordeelkaart. Ik kom niet heel vaak bij de Kruidvat, maar doordat mijn kaart bijna altijd gescand wordt, weten ze ook wat ik graag koop.
Elke dag krijg ik een aanbieding per mail. Vaak vind ik ze niet heel erg interessant of zijn het toch producten die ik nooit koop. Soms heb ik wel beet, dan krijg ik een aanbieding voor een product dat ik regelmatig koop, 1+1 gratis, en dat vind ik dan wel mooi meegenomen!

De Albert Heijn heeft sinds enige tijd ook een persoonlijke bonuskaart. Ik doe niet onze meeste boodschappen bij de Albert Heijn, maar ga er vaak heen als er een goede aanbieding is. Eens per twee weken ontvang ik 2 persoonlijke aanbiedingen. De eerste paar keren dacht ik dat het misschien niet helemaal klopte, maar sindsdien blijven het producten die ik dus nooit koop!
Ik heb nu laatst een keer iets gehad van een product dat ik wel regelmatig koop, maar dan was de aanbieding voor een duurder merk, terwijl ik dit product altijd van AH Basic koop en dat helemaal prima is.
Over Albert Heijn ben ik dus niet echt/ echt niet tevreden. Waar zijn nou die fantastische "persoonlijke" aanbiedingen? Een mooie korting op producten die ik regelmatig koop, dat zou toch eens fijn zijn! Hoewel ze bijna de hele supermarkt markt bestieren, zou je dus denken dat ze dit wel iets beter zouden doen, zodat mensen terug komen en meer boodschappen meenemen, waardoor de winst weer stijgt etc. ;)

Misschien had ik het me wat rooskleuriger voorgesteld. Of misschien komt het gewoon omdat ik niet zoveel dingen meer "nodig" heb! Dan zien aanbiedingen er al snel niet zo interessant meer uit….

Heb jij klantenkaarten waar je een persoonlijke aanbieding ontvangt? Maak je daar vaak gebruik van?

6 opmerkingen:

  1. Neen ik heb bij voorkeur juist geen klantenkaarten. Bij onze appie (in de grote stad zeg maar) kun je zonder bonus kaart toch de bonus krijgen dan scannen de kassieres gewoon die daar bij de kassa ligt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kruidvat heb ik inderdaad ook af en toe beet.
    Soms kan het dan behoorlijk wat schelen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een ah bonuskaart. Maar op dingen die je vaak koopt krijg je idd zelden korting. Ik koop geen dingen die ik niet nodig heb, ook al zou ik korting krijgen en ik denk erover om mezelf af te melden voor de nieuwsbrief van AH, want veel levert het niet op. Verder heb ik alleen nog een klantenkaart van kwarwei. Die is wel handig en gebruik ik ook regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De persoonlijke aanbiedingen zijn juist bedoeld om je meer en duurdere producten te laten aanschaffen. Niet om de consument te bevoordelen. gr. Marry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij de AH klopt het bij mij ook echt helemaal nooit. Sterker nog: het zijn standaard dingen die ik nooit van m'n leven zou kopen... Bij Kruidvat heb ik ook al een paar keer 'geluk' gehad. Overigens blijf ik de bonuskaart wel gebruiken, vanwege de koppeling met mijn airmiles + de bonusaanbiedingen die ik zelf uitkies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had afgelopen week een aanbieding die ik fijn vond via de AH. Heb toen wel 2 (!!) zakken met aardappelkroketjes gekocht! Heel af en toe eten we dat, omdat het zo lekker en zo makkelijk is. In de oven, samen met een schaal met groenten en mozerella en dan smikkelen! Verder zijn de aanbiedingen bijna altijd te duur of niet interessant. Via Kruidvat heb ik eens een anti-slip-cursus aan mijn dochter cadeau gedaan en we zijn een weekend naar Scheveningen geweest voor echt weinig geld, zonder addertjes e.d. Ik kan de aanbiedingen zo weer ongelezen weg doen. Ik hoef er geen gebruik van te maken. Maar heel af en toe heb ik dus een gelukstreffer.

    BeantwoordenVerwijderen