zaterdag 30 augustus 2014

Eindelijk begonnen met opruimen

Gisteren ben ik eindelijk begonnen met opruimen! Mijn plan was om voor de bevalling het hele huis doorgewerkt te hebben en alles uitgezocht te hebben, maar aangezien ik waarschijnlijk eerder ga bevallen moet ik toch eens gaan beginnen ;)

Ik heb nog geen last van nesteldrang hoor! Maar alle kasten liggen vol en er kan heel veel weg en op marktplaats of via facebook verkocht worden, dat levert dan weer lekker wat op voor oa de hypotheekaflossing, dus waarom niet?!

Ik ben begonnen om onze ladekasten uit te zoeken. We hebben allebei zo'n kastje waar ondergoed, sokken, verzorgingsspullen en wat kleding in ligt. Maar ik ben er nu achter gekomen dat er ook papieren van jaren terug inlagen en heel veel pennen en andere rommel.
De prullenbak was zo vol en ik was zo 2 uur verder… dat moet dus in het vervolg wel wat sneller, anders ben ik over drie jaar nog niet klaar! haha.

Mijn plan is om iedere dag even iets te doen. Als kleine man thuis is, zal dat niet altijd kunnen, maar als hij op het kdv zit, ben ik aan het werk en dan kan ik mooi even iets aanpakken. De groene bak wordt een keer in de 2 weken geleegd, dus die moet gewoon elke keer mooi volzitten. Weg met die rommel!

Hoe kan het trouwens toch dat er elke keer zoveel troep in het huis binnenkomt? We denken nu al een aantal jaar heel goed na over onze aankopen, maar de spullen blijven binnenkomen, bizar toch?

4 jaar geleden zijn we hier komen wonen en hadden we echt niet zoveel spullen. We waren binnen een paar uur over vanuit het oude huis, maar we hebben nu zelfs nog verhuisdozen in de schuur staan, nooit meer naar gekeken, hmmm… ik schaam me bijna!

Nou, we gaan kijken hoe ver ik kom!

4 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar voor mij en zoveel andere mensen. Het lijkt ook wel in de lucht te hangen; lees regelmatig blogs van mensen die ook aan het ruimen zijn! Wij hebben wel eea vrzamele. Zes jaar geledenden verhuisten we voor een jaar naar Zweden (SE) en kwamen in een gemeubileerd huis. Natuurlijk koop je wel eea bij want bv kerstspullen staan in NL dus.....na dat eerste jaar verhuisten we naar en ONgemeubileerd huis dus kochten een basis ...leve ikea,Zweedse marktplaats en second hand. Inmiddels kon een deel vanuit NL mee naar SE. Na een paar jaar verkochten we ons huis in NL en kon voor de tweede keer de vrachtwagen uit NL naar SE. Inmiddels hadden we hier een huis gekocht dus......volle bak! In NL hadden we al veel weggegeven of naar de second hand gedaan maar we hadden heel veel.gelukkig hebben we hier en groot huis dus kan het wel binnen staan. Zoonlief ging het huis uit,ging samenwonen,kocht en kreeg andere meubels dus zijn slaapkamer hier bleef intakt......we zijn inmiddels begonnen met ruimen en de eerste lading is naar de second hand. Helaas kom hemk daar dan wel weer dvds tegen die mij leuk lijken....maar ach, 4 dvds halen ipv 5 tassen inleveren....het begin is er. We gaan gewoon gestaag door.jij succes met ruimen zolang je buik niet in de weg gaat zitten. Ik lees graag je blog verder en zie wat er gaat veranderen. Fijn weekend. Ingrid (!SE).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo te lezen ben jij ook hartstikke goed bezig met opruimen en wegdoen, heerlijk he?! :) bedankt voor je leuke berichtje

      Verwijderen
  2. Wij kopen ook echt helemaal geen andere dingen dan alleen maar eten. En idd, hoe komt er toch steeds meer in huis? Kaboutertjes of zo? Veel succes met het opruimen en uitzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pffh, ik weet er alles van, wordt er soms echt niet goed van zoveel rommel als er in huis is. Ik zou echt niet met 100 spullen kunnen leven, maar soms droom ik er wel van om minder spullen te hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen