dinsdag 8 juli 2014

Weekmenu week 28 en werk update

Even een korte werk-update…. Ik heb gisteren een gesprek op mijn werk gehad en de kans is erg klein dat ik er weer terugkom op de werkvloer. Mijn leidinggevende zou daar geen problemen mee hebben, maar, na alles wat er gebeurd en gezegd is, zie ik het niet zitten. In het gesprek is er ook nog steeds geen excuus geweest en is mijn leidinggevende overtuigd van haar gelijk, dus daar kan ik niet mee samenwerken.

Het lijkt er dus op, dat als mijn contract afloopt ik, zoals "vroeger" weer alleen inkomsten heb uit mijn eigen zaak… en dat is weinig. Uiteraard ga ik er de komende tijd alles aan doen om nieuwe klanten te werven, zodat er toch een leuk parttime inkomen uitkomt.

We gaan dus ook weer in de bespaarstand. Ik ga aan de slag met de verzekeringen (kunnen die niet goedkoper?) en we gaan eens kijken op welke lasten we kunnen besparen, elke euro is er 1 als er straks een heel salaris minder binnenkomt. Ik heb het volste vertrouwen dat we het weer gaan redden. We leven nu ook zuinig en bewust en we hebben een spaarrekeningen voor tegenslagen, het komt vast wel goed!

Man heeft het erg naar zijn zin op zijn nieuwe werk, dus daar hebben we geen zorgen over. Het blijkt maar weer dat dichtbij werken en met tegenzin naar je werk gaan echt slechter is dan wat reistijd en met een glimlach de deur uitstappen s'ochtends.

Dan nog maar even ons weekmenu van deze week, ik ga niks nieuws proberen, er moeten dingen op!

Maandag 7 Juli;
Pasta met pesto, pijnboompitten en broccoli, potje pesto in de koelkast moest op en de broccoli kwam uit de vriezer voor de benodigde vitaminen.

Dinsdag 8 Juli;
Uiensoep, voor de bietensalade afgelopen week kon ik alleen maar een groot net uien kopen, en ik had toch nog ergens anders uien liggen, deze mogen dus wel op!

Woensdag 9 Juli;
Aardappels, broccoli en kip, ja, alweer broccoli, onze tuin staat er vol mee en de vriezer zit ook aardig vol.. dus er zit niks anders op dan broccoli eten de komende tijd ;)

Donderdag 10 Juli;
Verse pasta met gegrilde groenten uit de oven, geen restjes hiervoor, maar dit is gewoon lekker. punt.

Vrijdag 11 Juli;
Man eet op het werk en ik eet met onze kleine man bij mijn ouders

Zaterdag 12 Juli;
kleine man gaat uit logeren, dus wij gaan lekker samen uit eten :)

Zondag 13 Juli;
Rijst met kip en wokgroenten (lees alle groenten die nog over zijn of op moeten)

Door alle restjes wordt het hopelijk een goedkoop boodschappenweekje, ik koop ook even geen snaaiwerk meer… we zijn bijna 3 weken getrouwd en ik ben 1,5 kg zwaarder :O oeps!

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat jouw werk ten einde loopt! Dat manlief het naar zijn zin heeft op zijn werk is erg fijn.
    Ik hoop dat het je lukt om voor je eigen zaak meer klanten te vinden, succes daarmee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te lezen dat reisafstand niet per sé slecht is. Mijn man reist dagelijks 5 in totaal. Maar hij heeft het er wel naar zijn zin.

    BeantwoordenVerwijderen