donderdag 31 juli 2014

Het besef van geld en het weekmenu (week 31)

Gisteren lagen er wat euro's op tafel en onze kleine man begint steeds meer besef te krijgen wat "centjes" zijn en wat je ermee moet doen.

Als het keukenraam wijd open staat en papa komt thuis, dan spelen ze vaak samen dat hij een ijsje bij hem koopt. Hij krijgt dan een echt centje van papa en dat is natuurlijk machtig mooi!

Vandaag zag hij dus de euro's liggen en vroeg hij vlak daarna om een cracker. Dat mocht, maar dat kostte een centje, dat werd een leuk spelletje! Ik kocht zijn beker, zijn bordje en zijn cracker en hij kocht dingen weer terug en begreep ook dat hij dan moest "betalen" en dan pas het ding kreeg. Zo grappig om te zien dat dit het eerste besef van geld is! Hij zal nog veel leren over geld en de economie van zijn moeder de komende jaren ;) hahaha….

Dan nog even het weekmenu, mijn ouders hebben familie van ons uit het buitenland in huis, dus wij zijn daar veel deze week. Aangezien we deze mensen niet vaak zien, maken we er graag gebruik van!

Maandag 28 Juli;
Uiensoep
(doorgeschoven van vorige week)

Dinsdag 29 Juli;
Bij mijn ouders, panzanella met zelfgemaakte focaccia (panzanella is een Italiaanse broodsalade)

Woensdag 30 Juli;
Aardappeltjes met Thijm en knoflook, doperwtjes en kip

Donderdag 31 Juli;
Bij mijn ouders, Torta Frita (ook een Italiaans gerecht)

Vrijdag 1 Augustus;
Man eet op zijn werk, ik eet bij mijn ouders of restjes met kleine man

Zaterdag 2 Augustus;
Pasta met pesto en een salade

Zondag 3 Augustus;
Hartige taart met ui, prei en spek

En om mee af te sluiten, voor de liefhebbers een proefmonster van nivea sensitive (als de samples op zijn, morgen gewoon even opnieuw proberen)
Link Nivea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten