donderdag 5 juni 2014

werk, werk, werk

Goh, bij ons is het de laatste tijd op werkgebied niet erg saai….
Vriend heeft een nieuwe baan gevonden! Hij zat helaas niet helemaal op z'n plek bij zijn huidige werkgever en daarom was hij alweer een tijdje aan het solliciteren.

Na een aantal sollicitaties, waar hij zelfs bij 1 werd aangenomen, maar dit uiteindelijk toch niet wilde, om verschillende redenen, heeft hij per 1 Juli een baan die hem helemaal blij maakt.

Het is in hetzelfde vakgebied, maar toch wel iets anders. Daarnaast heeft hij straks een stuk meer reistijd, maar ook weer meer salaris, een spannende nieuwe uitdaging voor hem!

Over mijn werk valt ook heel wat te vertellen, ik schreef er al eerder een stukje over en nadat de situatie nogmaals geëscaleerd is, zit ik thuis, inmiddels alweer 3 weken. Er zit bij mij heel veel angst en spanning, waardoor ik overspannen verklaard ben, dat is niet leuk zo vlak voor de bruiloft, maar gelukkig gaat het elke dag iets beter en hoop ik op onze bruiloft wel te kunnen genieten van onze dag. Ik weet op dit moment nog helemaal niet hoe het allemaal gaat lopen, maar ik weet wel bijna zeker dat mijn contract straks vast niet verlengd wordt, in ieder geval, hoe rot ik ook behandeld ben, ga ik ervan uit, dat ik straks geen baan meer heb, hoe oneerlijk het ook is.

Langzaamaan begin ik dus te denken over de grote vraag, hoe nu verder? Er zijn veel mogelijkheden en sommige lijken me beter dan anderen. Thuis werken, mijn eigen zaak weer oppakken (dit heb ik ivm mijn baan even met rust gelaten) of toch weer voor een baas gaan werken? Ik weet het nog niet, en mijn hoofd loopt ook echt over van alle mogelijkheden.
Ik weet in ieder geval zeker, dat we eind van het jaar alweer meer dingen weten en wellicht beslissingen hebben genomen, spannende tijden!


2 opmerkingen:

  1. Poeh, het is bij jullie in elk geval geen moment saai!!! Vervelend dat je overspannen bent verklaard, maar wel fijn dat je nu in elk geval even kunt bijkomen zodat je straks hopelijk optimaal van jullie trouwdag kan genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vervelende situatie. Pas goed op jezelf, geniet van de nog voorbereidingen voor de bruiloft.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen